Ζήτημα νοοτροπίας

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Η χθεσινή κατάκτηση του Challenge Cup από τη γυναικεία ομάδα βόλεϊ του Ολυμπιακού αποτ...


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Η χθεσινή κατάκτηση του Challenge Cup από τη γυναικεία ομάδα βόλεϊ του Ολυμπιακού αποτελεί αναμφισβήτητα μία από τις κορυφαίες στιγμές του συλλόγου αλλά και του ελληνικού βόλεϊ γενικότερα και μάλιστα σε μία εποχή αρκετά δύσκολη για τον δύσμοιρο ελληνικό αθλητισμό. Η επικράτηση των "ερυθρολεύκων" με 3-1 σετ ύστερα από μεγαλειώδη ανατροπή μέσα στην Προύσα, μία νίκη που έχει τη δική της σημασία σε μία ταραχώδη περίοδο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, ήρθε ως επιστέγασμα μίας μεθοδικής, συνεπούς και επίμονης προσπάθειας που γίνεται τα τελευταία επτά χρόνια στον Ερασιτέχνη. Μία προσπάθεια που αξίζει να κοιτάξουμε λίγο καλύτερα. 

Πολλοί θα θεωρήσουν ότι το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στα χρήματα. Και πράγματι, η στήριξη του μεγαλομετόχου της ΠΑΕ Βαγγέλη Μαρινάκη είναι πολύ σημαντική για την πρόοδο του συλλόγου. Θα ήταν όμως λάθος να μείνουμε μόνο σε αυτό. Το γυναικείο τμήμα του Ολυμπιακού τα τελευταία χρόνια, σε αντίθεση όχι μόνο με τους ανταγωνιστές του αλλά και με τα ειωθότα γενικότερα στον επιχειρηματικό κόσμο στην Ελλάδα έχει επενδύσει, εκτός από χρήματα και σε έμψυχο δυναμικό έχοντας τους κατάλληλους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις. Οι αρμοδιότητες είναι καθορισμένες και ο καθένας γνωρίζει που και τι πρέπει να κάνει: από τη διοίκηση μέχρι το τεχνικό επιτελείο και τις παίκτριες. 

Παράλληλα, στον Πειραιά αναγνωρίζεται ότι θεμέλιος λίθος της ομάδας είναι οι αθλήτριες. Γι’ αυτό και η στήριξη που έχουν σε κάθε δυνατό επίπεδο είναι δεδομένη, κάτι που τους επιτρέπει να αφιερώσουν όλο το εύρος της ενέργειας τους στο πρώτιστο κομμάτι της ιδιότητας τους, δηλαδή το αγωνιστικό. Κάποιος θα μπορούσε βέβαια να αντιτείνει ότι αυτή η πτυχή είναι ζήτημα χρημάτων, όμως μία δεύτερη ανάγνωση θα επιβεβαιώσει ότι είναι ζήτημα ορθολογικής διαχείρισης και όχι τόσο ποσότητας. Πολλές ομάδες, επιχειρήσεις και οργανισμοί δεν έχουν έλλειψη χρημάτων αλλά έλλειμμα ικανών διαχειριστών. 

Τέλος, εξίσου σημαντική, είναι και η επένδυση του συλλόγου τόσο στο ελληνικό στοιχείο όσο και στις νέες γενιές μέσω των ακαδημιών. Η στήριξη της ομάδας σε ελληνικό κορμό όχι μόνο ανεβάζει το άθλημα στην Ελλάδα αλλά, κυρίως, δίνει κίνητρο σε νέα παιδιά να ασχοληθούν με αυτό γνωρίζοντας ότι κάποια μέρα μπορεί να είναι αυτά στη θέση των ειδώλων τους. Κι αυτό είναι κεφαλαιώδους σημασίας. 

Κλείνοντας, αυτό που συμπεραίνουμε με αφορμή την κατάκτηση από τον Ολυμπιακό του πρώτου ευρωπαϊκού τροπαίου στην Ιστορία του ελληνικού γυναικείου βόλεϊ είναι ότι η επιτυχία δεν έρχεται ποτέ από το πουθενά, η συνταγή της δεν περιλαμβάνει μόνο ένα υλικό και προϋπόθεσή της δεν είναι απλώς τα χρήματα αλλά κάτι πολύ ευρύτερο: λέγεται νοοτροπία. Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά που χωρίζει το γυναικείο τμήμα βόλεϊ του Ολυμπιακού στην αναιμική προ του 2011 περίοδο και στην επιτυχημένη μετά το 2011. Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά με πολλά ακόμη στοιχεία της μίζερης νεοελληνικής πραγματικότητας που μας περιβάλλει.

Γιάννης Στέλιος Παπαδόπουλος
Email: jskpapadopoulos@gmail.com

Related

What's hot? 4086386169185710308

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN
"Ο πρωτογενής τομέας είναι η λύση, όχι το πρόβλημα"

FACEBOOK

TWITTER

item