Η πολυβραβευμένη εικαστικός Ειρήνη Παγώνη - Λούτη στην Dépôt Αrt gallery

Έχοντας ήδη παρουσιάσει πολλές ατομικές εκθέσεις, έχοντας ήδη συμμετάσχει σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις κι έχοντας ήδη αποσπάσει διε...


Έχοντας ήδη παρουσιάσει πολλές ατομικές εκθέσεις, έχοντας ήδη συμμετάσχει σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις κι έχοντας ήδη αποσπάσει διεθνή βραβεία, η εικαστικός Ειρήνη Παγώνη – Λούτη παρουσιάζει στη Dépôt Αrt gallery (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι) την ατομική της έκθεση με θέμα "η τυχαιότητα, η σύμπτωση και τα σημεία". Η έκθεση εγκαινιάζεται την Τρίτη 8 Μαΐου 2018, ώρα 8μ.μ. – 11μ.μ. και διαρκεί έως το Σάββατο 19 Μαΐου 2018. 

Η ίδια η εικαστικός σχετικά με το θέμα της έκθεσής της σημειώνει: "Η πρώτη γνωστή πρόταση για την θεώρηση της τυχαιότητας με όρους πολυπλοκότητας έγινε γνωστή από τον Λάιμπνιτς σε ένα ασαφές έγγραφο του 17ου αιώνα που αποκαλύφθηκε μετά τον θάνατό του. Ο Λάιμπνιτς αναρωτήθηκε πως μπορεί κανείς να γνωρίζει αν ένα σύνολο σημείων σε ένα χαρτί επιλέχθηκαν τυχαία.(π.χ. πιτσιλώντας). 
Σύμφωνα με την κβαντομηχανική το σύμπαν αποτελείται από στοιχειώδη σωματίδια που αλληλεπιδρούν με γνωστούς τρόπους. Ο Laplace (1749-1827) φαντάστηκε μια διάνοια, η οποία θα γνώριζε την θέση και την ταχύτητα κάθε ενός σωματιδίου στο σύμπαν και συμπέρανε πως μάλλον θα μπορούσε έτσι να γνωρίζει το μέλλον ανά πάσα στιγμή. Με αυτήν την παραδοχή τίποτα δεν είναι μη προβλέψιμο, ακόμα και η ανθρώπινη συμπεριφορά και το μέλλον μπορεί να προβλεφθεί από την πληροφορία που μας δίνει το σύμπαν στην παρούσα στιγμή. Αυτή η προβλεψιμότητα, είναι ντετερμινισμός. Το 1927 ο Werner Heisenberg, διατύπωσε την περίφημη αρχή της απροσδιοριστίας (indeterminacy principle) ή αρχή της αβεβαιότητας (uncertainty principle). Σύμφωνα με την αρχή αυτή, είναι αδύνατον να μετρήσουμε με απόλυτη ακρίβεια, την θέση και την ταχύτητα ενός σωματιδίου ταυτόχρονα. Η αρχή της απροσδιοριστίας του Heisenberg είναι θεμελιώδεις, αναπόσπαστη, χαρακτηριστική ιδιότητα του κόσμου. (Hawking, 1996). Το τέλος λοιπόν του "προβλέψιμου – ντετερμινισμός" και η αρχή της "απροσδιοριστίας –τυχαιότητας". 
Το 1960, ο Edward Lorenz, γνωστός για το φαινόμενο της πεταλούδας, ως ποιητική μεταφορά της θεωρίας του χάους, (χάος: όταν το παρόν καθορίζει το μέλλον, αλλά η προσέγγιση του παρόντος δεν προσδιορίζει κατά προσέγγιση το μέλλον), εμπερικλείει το τυχαίο-τυχαιότητα, την συγκυρία-σύμπτωση στην θεωρία, ως ένα επαναλαμβανόμενο συναρτησιακό σύστημα, (iterated function system). Το τυχαίο το οποίο έχει τάξη, όσο κι αν αυτό ακούγεται οξύμωρο, καθώς «ο Θεός δεν παίζει ζάρια». 
Η σύμπτωση-συγκυρία είτε ως συμπαντικό φαινόμενο, είτε ως φαινόμενο της καθημερινότητας, δεν είναι τίποτα άλλο από τυχαιότητες ή αναμενόμενα περιστατικά. Είναι η τυχαία, αναπάντεχη, ταυτόχρονη εμφάνιση δύο ή περισσοτέρων γεγονότων ή φαινομένων. Στην καθημερινότητα έχει να κάνει με ψυχολογία και πιθανότητες. Στην αστροφυσική επιστήμη με πιθανότητες, τυχαιότητες και συναρτήσεις. 
"Σημείον έστιν, ού μέρος ουδέν» (Ευκλείδης). Οι Πυθαγόρειοι ωστόσο, δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην έννοια του σημείου, και αποτελεί μάλιστα ακρογωνιαίο λίθο της γεωμετρίας τους, αλλά και της ευρύτερης κοσμοθεωρίας τους. Το ίδιο ισχύει για όλες τις γεωμετρίες που έχουν δημιουργηθεί στις μέρες μας και στις οποίες ο ορισμός του σημείου αποτελεί σημαντικό θεωρητικό ζήτημα. Πέραν της γεωμετρίας, κάθε σημείο έχει δύο όψεις που μοιάζουν με δύο όψεις ενός φύλλου χαρτιού: Μία όψη που φαίνεται και λέγεται σημαίνον, και μία όψη που δεν φαίνεται και λέγεται σημαινόμενον. ……..αναζητώ την γνώση και όχι την πίστη. Όλα τα άνωθεν, είναι ένα μικρό κομμάτι αυτού που είμαι-σκέπτομαι, που ερευνώ, που αναρωτιέμαι, που αμφισβητώ, που με γοητεύουν, που μου δίνουν την δύναμη να εργάζομαι. Η πίστη μου πηγάζει από την ανακάλυψη και όχι από την αποκάλυψη, αν και πολλές φορές ακροβατώ ανάμεσα στην επιστήμη και την μεταφυσική προσπαθώντας να συνταιριάξω αυτά τα δύο «παράλληλα σύμπαντα» στην προσπάθειά μου να μετατρέψω τις εξισώσεις σε ποιητικές μεταφορές. Τις αλληγορίες σε κβαντικές χορδές. Αυτό πιστεύω ότι κάνω μέσα από το εικαστικό μου έργο. Χρησιμοποιώ φύλλα αλουμινίου σαν τον βασικό μου καμβά. Επέλεξα αυτό το υλικό από την ιδιότητά του να παγιδεύει, να ελευθερώνει, να αντανακλά, να αλλάζει, να μεταμορφώνει, να μετουσιώνει το φώς, όχι μόνον στο φυσικό πεδίο, αλλά και στο ιδεολογικό. Το φώς, ως σκοπό ζωής, αντίληψης και θέσης. Η παλέτα μου, σχεδόν μονοχρωματική αλλά σε χιλιάδες τόνους. Το χρώμα μου πάντα καθαρό, διαυγές. Δεν κάνω ποτέ προσχέδια, δεν κρατώ ποτέ σημειώσεις. Ούτε όταν πρέπει να γράψω ένα κείμενο για κάτι συγκεκριμένο. Όλα όσα κατακλύζουν την σκέψη μου, τα κρατώ στο μυαλό μου, μέχρι την στιγμή που αρχίζω να υλοποιώ το κάθε τι. Μέχρι την στιγμή που θα πάρω τα πινέλα μου, ή θα κτυπήσω το πρώτο πλήκτρο του υπολογιστή μου. Τα προσχέδια, οι σημειώσεις, είναι δεσμευτικές, περιοριστικές καταστάσεις, αφού τελικά σαν στοιχεία του σύμπαντος υπαγόμεθα στους νόμους της τυχαιότητας. Πιστεύω ότι αυτό που πραγματικά πρέπει να γίνει, μέσα από αυτήν την διαδικασία της χαοτικής τυχαιότητας-τάξης, θα προκύψει. Οι φόρμες μου, είναι σύνθεση πολλών, άπειρων σημείων. Πολλά άπειρα σημεία, κατακερματισμένα, που συνδέονται και συντίθενται σε σχήματα γεωμετρικά ή οργανικά, σαν να συμβαίνει από σύμπτωση, ταυτόχρονη εμφάνιση πολλών γεγονότων σε μία συγκεκριμένη διάσταση. 
Οι φιγούρες, που αποτελούν τμήμα του concept αυτής της έκθεσης, έχουν ακριβώς την ίδια λογική, την ίδια αναζήτηση, την ίδια οπτική με τα «κατακερματισμένα». Φαντασθείτε αυτά τα μικρά διαστάσεων έργα στο πλεξιγκλάς, αυτές οι φιγούρες, να κατακερματισθούν και μετά να επανασυνδεθούν, φυσικά σε πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις. «έν το παν», ας μην το ξεχνάμε αυτό ποτέ. Όλα είμαστε ΕΝΑ."

  
Σχετικά με την εικαστικό Ειρήνη Παγώνη – Λούτη:

Σπουδές

Ζωγραφική, Χρώματα Ιστορία της Τέχνης και θεατρικά κοστούμια 

• Ατελιέ του Θεόδωρου Πάντου και Σπύρου Κουκουλομάτη 

• “School of Visual Arts”, New York University 

• “New York Fashion Institute of Technology”, για θεατρικά κοστούμια 

• “Esmode”, Παρίσι συνέχιση των σπουδών για κοστούμια 

Μετά την επιστροφή στην Ελλάδα το 1984, γίνεται μέλος στο Κέντρο Καλλιτεχνικής Δραστηριότητας ΣΥΝ. 

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ 

1984 ΣΥΝ 
1986 Μαντείον 
1988 Όψεις με τον Μανώλη Πεταλά 
1990 Η Τέχνη της Ανεξαρτησίας 
1992 Ersis Gallery 
1993 Titanium 
1993 Μαρία Γκούμα ΑΓ 
1994 ΣΥΝ 
1996 Titanium,“ΘΕΟΓΩΝΙΑ” Multi Art Work, (Ζωγραφική, Μεταλλική Εγκατάσταση, Μουσική, Βίντεο, Δραματικός Χορός) 
1997 Αιγείρα Καλλιτεχνικό Κέντρο 
1999 Σελήνη, “Εικονικές Παιδοπλασίες” ( Μεταλλικές Εγκαταστάσεις) 
2000 Τεχνόπολις Πειραιώς, Εγκατάσταση, “Tin Preservation of Cereals” 
2001 Το Αμερικανικό Πανεπιστήμιο στη Aix En Provence, Γαλία, “Από τους μύθους του Fontaine” (Μεταλλικές Εγκαταστάσεις) 
2003-2004 Πετρούπολις Φεστιβάλ με ‘Ηχόδραση’, Νίκος Τουλιάτος, “Sound Genesis”, (Μεταλλικές Εγκαταστάσεις–Μουσικό Όργανο). 
2005 ARTISTIC ENCOUNTER GREECE – ΚΙΝΑ, Πεκίνο,“Seeds of the Future”(Elaborated Metals). 
2007 LIQUID BLUE , καλλιτεχνικές δραστηριότητες στην Λίμνη Τριχωνίδα, με την Τζένη Τσουμπρή, Art Productions. 
2009 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ QUERNICA του Πάμπλο Πικάσσο, Κέντρο Φυσικών Επιστημών. 
2010 LOVING, DANCING , USED THE RECYCLE BAR 
2010 NOT THE OLD, NOT THE NEW, BUT THE NECESSARY CHILL. ART GALLERY 
2017 42 ΜΙΛΛΙΑ ΔΡΟΜΟΣ, Gallery ΣΥΝ 
2018 Η ΤΥΧΑΙΟΤΗΤΑ, Η ΣΥΜΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ, DEPOT ART GALLERY 

ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ 

Το 1996, παρουσίαση του 3D βίντεο “ΘΕΟΓΟΝΙΑ”, και το 1996 & 1997, διπλή βράβευση, παίρνοντας μέρος σε δυο διεθνή φεστιβάλ, in Ars Electronica στο Lintz, Αυστρία, και στο Ars Digitalis στο Βερολίνο. 

ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 

Καλλιτεχνική διεύθυνση, Décor & costumes, για τα δραματοποιημένα ντοκυμαντέρ, για το Ελληνικό Εθνικό Δίκτυο Τηλεόρασης 

1989-1991 “Έλα στο φώς” 
1991-1992 “Μητέρα ενός Θεού” 
1992 “Iscandar el Akbar” 
1993 “Bazaars της Ανατολής” 
1994-1995 “Εννέα Μούσσες”. Καλλιτεχνική διεύθυνση, décor, θεατρικά κοστούμια, παίρνοντας μέρος στο Διεθνές Φιλμ Φέστιβαλ της Δράμας, και για τα ακόλουθα Θεατρικά Έργα. 
1996 “Ο Γρηγόρης” 
1997 “Διαδρομή” 1998 “Terra Incognita” Θεσσαλονίκη Φιλμ Φεστιβάλ Θεάτρου. 
1998 “The can opener” Θεατρική Σκηνή, Αντώνης Αντωνίου. 
1999 “The Big Game” Θεατρική Σκηνή, Αντώνης Αντωνίου. 
2000 “The Line” Θεατρική Σκηνή, Αντώνης Αντωνίου. 
2001-2002 “Anonymous Ode” Fuga, Διεθνές Βραβείο Θεάτρου. 
2003 “Τα παιδιά του λύκου” Fuga. 
2006-2007 “Τα παιδιά του λύκου” & “Γυναίκες στο Χρόνο” Fuga. 
2007 “The can opener” Art Café 
2008 “The song of the water” με τους SAOLIN από την Κίνα. 
2008 “CAVEMAN” Mogul – Coronet 
2008 “ΗΛΕΚΤΡΑ” για τον Δήμο της Αθήνας 
2009 “ΜΗΔΕΙΑ” για τον Δήμο της Αθήνας 
2009 “WHATEVER HAPPENED TO BABY JANE” Fuga 
2011 ‘THYLI ANIMA DEVI’ Artefact 
2012 ‘ΤΑ ΤΡΙΑ K’ Θέατρο της Ημέρας 
2012 ‘ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ – HOME DESIGN 
2013 ‘Η ΖΑΚΥΝΘΟΣ ΟΜΙΛΕΙ’ Fuga 
2013 ‘ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ – HOME DESIGN 
2013 ‘ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΛΕΑΡ’ Λαϊκό Θέατρο Λάκης Καραλής 
2013 ‘ΑΝΑΡΧΙΚΟΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΗΣ’ Artefact 
2014 ‘ΤΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ 3ou ΡΑΙΧ’ Brecht, Λαϊκό ΘέατροΖάκυνθος Founder Member of ACADEMY OF INSTITUTIONS & CULTURE. 

Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 

Εγκαίνια έκθεσης: Τρίτη 8 Μαΐου 2018, ώρα 8μ.μ. – 11μ.μ. 
Διάρκεια έκθεσης: 8 Μαΐου έως 19 Μαΐου 2018 
Dépôt Art gallery Νεοφύτου Βάμβα 5 106 74 Κολωνάκι Αθήνα 
Τηλ επικοινωνίας: 210 3648174 
e-mail:info@depotgallery.gr 
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 14:00 – 20:00 Σάββατο 11:00 –15:00 Κυριακή κλειστά Δευτέρα κατόπιν ραντεβού 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Related

What's hot? 3499216391352967461

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ CHRISTIAN MOOS

ΑΡΘΡΟ CHRISTIAN MOOS
"Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποσύρει τη δέσμη μέτρων για την προάσπιση της δημοκρατίας"

FACEBOOK

TWITTER

item