Επιστολή προς... εξυπνάκηδες

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΝΤΖΟΣ  Για πολλούς έχω καταντήσει γραφικός. Κάποιοι με κοροϊδεύουν, με θεωρούν υπερβολικό, φοβιτσιάρη, πείτε το ...


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΝΤΖΟΣ 

Για πολλούς έχω καταντήσει γραφικός. Κάποιοι με κοροϊδεύουν, με θεωρούν υπερβολικό, φοβιτσιάρη, πείτε το όπως θέλετε. Στην ουσία αδιαφορώ για όλα όσα λένε, καθώς ουδέποτε έβαλα κάτι πάνω από την υγεία μου. Ανέκαθεν προσπαθούσα να την προφυλάσσω και να ελαχιστοποιώ όσο το δυνατόν περισσότερο τις πιθανότητες να πάθω κάτι.

Δεν έχω υπερφυσικές ικανότητες, ούτε μπορώ να πάω κόντρα στην τύχη. Αν η μοίρα σου είναι να πάθεις κάτι, θα το πάθεις. Ωστόσο, καλό είναι να μην παίζουμε με τις πιθανότητες. Έτσι κι εγώ δεν παίζω με καμία πιθανότητα. Για πολλούς αυτό είναι άξιο γέλωτα, αλλά είναι κάτι για το οποίο δεν θα ρωτήσω τη γνώμη κανενός για να το κάνω.

Αναφέρομαι στην επιλογή μου να φοράω ζώνη ασφαλείας οποτεδήποτε μπαίνω σε αυτοκίνητο και κάθομαι στο ΠΙΣΩ κάθισμα. Συνήθως οι ερωτήσεις που ακούω από τους οδηγούς είναι "είσαι σοβαρός;" ή "εμένα φοβάσαι;" ή "δεν μου έχεις εμπιστοσύνη;".

Δεν θα μπω στη λογική να αναλύσω όλες αυτές τις γελοίες ερωτήσεις. Εξάλλου, δεν έχουν και κάποια λογική που πρέπει να αναλύσει κανείς. Η ζώνη ασφαλείας, ωστόσο, πρέπει να ξέρετε ότι δεν υπάρχει τυχαία ή για... στυλ στα πίσω καθίσματα. Από πότε η ύπαρξη ζώνης ισχύει μόνο για οδηγό και για συνοδηγό (αν ισχύει δηλαδή);

Γνωρίζετε μήπως ότι κάποιος που κάθεται στο ΠΙΣΩ κάθισμα έχει επτά φορές μεγαλύτερες πιθανότητες να εκτοξευθεί έξω από το αυτοκίνητο σε μία σύγκρουση από εκείνον που κάθεται μπροστά;

Σε μία βίαιη σύγκρουση, πρώτα βγαίνουν οι πίσω από τα τζάμια σκοτώνοντας, σε επίπεδο μακριάς γαϊδούρας, τους μπροστινούς. Σε ένα τρακάρισμα με 80 χλμ την ώρα θα σε σκοτώσει ο πίσω επιβάτης (πχ. ο ''κουμπάρος'' των 80 κιλών, στο πίσω κάθισμα x 80 χλμ την ώρα = 6.400 κιλά), είτε φοράς ζώνη, είτε δεν φοράς ζώνη.

Να μιλήσουμε δε για τη μάστιγα των γονέων που... αγαπούν τα παιδιά τους και τα βάζουν σε "θέση εκτόξευσης" χωρίς ζώνη στα πίσω καθίσματα;

Να γνωρίζετε πως η ταχύτητα με την οποία ένας αρτιμελής άνθρωπος μπορεί να μείνει τετραπληγικός σε μία σύγκρουση είναι 6 χλμ! Καλά διαβάσατε! Τόσο εύκολα, τόσο απλά, τόσο κυνικά.

Όλα αυτά δυστυχώς δεν μου τα έμαθε κανένα σχολείο. Δεν μπήκε καν στον κόπο να ασχοληθεί με αυτό το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Δεν το κάνει ούτε τώρα. Και ούτε πρόκειται. Τα έμαθα από τον σπουδαιότερο δάσκαλο που έχει βγάλει ο τόπος μας στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας, Τάσο Μαρκουίζο, τον γνωστό "Ιαβέρη", ο οποίος επιτελεί ένα απίστευτο κοινωνικό έργο το οποίο όχι μόνο δεν χαίρει αναγνώρισης, αλλά γίνεται πολλές φορές κι αντικείμενο χλευασμού από τους εξυπνάκηδες.

Διότι αυτή η χώρα είναι γεμάτη από εξυπνάκηδες.

Όποιος αγαπάει τον εαυτό του και τους ανθρώπους που έχει κοντά του, οφείλει να τους προστατεύει. Ένας τρόπος είναι αυτός. Ενημερωθείτε και φορέστε ζώνη και στα μπρος και στα πίσω καθίσματα.

Μάριος Μάντζος

Related

What's hot? 1924431095574528378

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN
"Ο πρωτογενής τομέας είναι η λύση, όχι το πρόβλημα"

FACEBOOK

TWITTER

item