Απάντηση Κομισιόν σε Παπαδημούλη για τη μεταβολή της τιμολογιακής πολιτικής της Booking.com

Απάντηση έδωσε η Κομισιόν, δια της Αρμόδιου Επιτρόπου της για θέματα Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και Μικρών &a...


Απάντηση έδωσε η Κομισιόν, δια της Αρμόδιου Επιτρόπου της για θέματα Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και Μικρών & Μεσαίων Επιχειρήσεων, Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, στην ερώτηση του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, σχετικά με τη μεταβολή της τιμολογιακής πολιτικής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κρατήσεων Booking.com

Υπενθυμίζεται ότι ο Δημ. Παπαδημούλης είχε επισημάνει στην ερώτησή του ότι η πλατφόρμα προέβη στην εν λόγω ενέργεια “εν μέσω τουριστικής περιόδου” προκαλώντας αντιδράσεις “στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, όπου ξενοδοχειακές επιχειρήσεις καταγγέλλουν αυξημένες απώλειες επί των κερδών τους”, ενώ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων επεσήμανε ότι πλέον η πλατφόρμα προβαίνει στην κράτηση προμήθειας επί της τιμής των καταλυμάτων με ΦΠΑ και όχι επί της καθαρής τιμής. 

''Από τη 12η Ιουλίου 2020 και εφεξής, οι πάροχοι τέτοιων επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης θα υποχρεούνται, μεταξύ άλλων, να παρέχουν στις επιχειρήσεις εύλογη και αναλογική προθεσμία προειδοποίησης τουλάχιστον 15 ημερών πριν από την έναρξη ισχύος αλλαγών στους όρους και τις προϋποθέσεις τους”, απαντά η Κομισιόν, υπογραμμίζοντας ότι “θα πρέπει να παρέχονται αναλογικά μεγαλύτερες προθεσμίες προειδοποίησης όταν οι αλλαγές επιβάλλουν στις επιχειρήσεις να προβούν σε εμπορικές προσαρμογές, ενώ δεν θα επιτρέπονται οι αλλαγές με αναδρομική ισχύ". 

Στην ερώτηση του Δημ. Παπαδημούλη σχετικά με τις εν εξελίξει έρευνες για τις πρακτικές της Booking, η αρμόδια Επίτροπος αναφέρει ότι "θα συνεχίσει να παρακολουθεί τον τομέα και να επαναξιολογήσει την κατάσταση του ανταγωνισμού σε εύθετο χρόνο”, ενώ “οι αρχές παραμένουν σε επαφή μεταξύ τους ως προς τις εξελίξεις στον τομέα". 

Υπενθυμίζεται ότι η Booking.com ελέγχεται από τις ιταλικές αρχές για μη καταβολή ΦΠΑ τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ από ενοικιάσεις τουριστικών κατοικιών που ταξινομούνται μέσω των ιστότοπών της, κατά το διάστημα 2013-2018. 

Παράλληλα, σύμφωνα με την Κομισιόν “αρκετές εθνικές αρχές ανταγωνισμού θέσπισαν το 2015 μέτρα για τον περιορισμό της χρήσης από την Booking.com ρητρών ισοδυναμίας τιμών”, και “ορισμένα από τα μέτρα αυτά είχαν εφαρμογή σε ολόκληρη την ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας”. 

Στην ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ για το αν η Κομισιόν διαθέτει στοιχεία για την επιρροή των ενδιάμεσων πλατφορμών και tour operators στην οικονομία του τουρισμού ανά τα κράτη μέλη, η Επίτροπος Μπιενκόφσκα παραδέχεται πως "δεν υπάρχουν διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία της Eurostat", αναφέροντας ότι "με βάση στοιχεία του 2018, το 19 % των ιδιωτών χρησιμοποίησε ιστότοπο ή εφαρμογή για να βρει κατάλυμα από άλλον ιδιώτη στην ΕΕ”, και συμπληρώνοντας πως “σύμφωνα με άλλες πηγές, το 2016 οι διαδικτυακοί δίαυλοι κρατήσεων κατέλαβαν το 49 % όλων των ταξιδιωτικών κρατήσεων στην Ευρώπη". 

Ακολουθούν πλήρεις η ερώτηση και η απάντηση: 

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή 
Dimitrios Papadimoulis (GUE/NGL) 
Θέμα: Μεταβολή τιμολογιακής πολιτικής της Booking 

Εν μέσω τουριστικής περιόδου, η ηλεκτρονική πλατφόρμα κρατήσεων Booking.com επέλεξε να μεταβάλει την τιμολογιακή της πολιτική. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, αντιδράσεις έχουν προκληθεί στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, όπου ξενοδοχειακές επιχειρήσεις καταγγέλλουν αυξημένες απώλειες επί των κερδών τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, έχει επέλθει διακοπή της συνεργασίας τους με τον κολοσσό στον τομέα του τουρισμού, που εδρεύει στην Ολλανδία 

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων επισημαίνει ότι πλέον η πλατφόρμα προβαίνει στην κράτηση προμήθειας επί της τιμής των καταλυμάτων με ΦΠΑ και όχι επί της καθαρής τιμής. 

Στο μεταξύ, η πλατφόρμα ελέγχεται από τις ιταλικές αρχές για μη καταβολή ΦΠΑ τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ από ενοικιάσεις τουριστικών κατοικιών που ταξινομούνται μέσω των ιστότοπών της, κατά το διάστημα 2013-2018 2 . 

Ερωτάται η Επιτροπή: 

- Με ποιον τρόπο διασφαλίζει την τήρηση των κανόνων ορθών συναλλαγών και θεμιτού ανταγωνισμού στον τομέα του τουρισμού, αλλά και στις συνεργασίες επιχειρήσεων εντός των κρατών μελών, με πλατφόρμες όπως η Booking, αλλά και με tour operators; 
- Με ποια μέσα σκοπεύει να ενισχύσει, αλλά και να προωθήσει περαιτέρω, και σε άλλες χώρες, τις εν εξελίξει έρευνες σχετικά με τις πρακτικές της Booking; 
- Διαθέτει στοιχεία για την επιρροή των ενδιάμεσων πλατφορμών και tour operators στην οικονομία του τουρισμού ανά τα κράτη μέλη;

Related

What's hot? 562245124099520380

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΡΙΑΣ ΣΠΥΡΑΚΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΡΙΑΣ ΣΠΥΡΑΚΗ
"Καθοριστικό το μοντέλο κατανάλωσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής"

FACEBOOK

TWITTER

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSFEED ΜΑΣ

item