Eρώτηση με πρωτοβουλία Γεωργούλη, για την επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών

Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε η ευρωομάδα του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του Αλέξη Γεωργούλη , για τ...


Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε η ευρωομάδα του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του Αλέξη Γεωργούλη, για την επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής μαθητών στους τίτλους σπουδών. Την ερώτηση συνυπογράφουν ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρης Παπαδημούλης και οι ευρωβουλευτές Κώστας Αρβανίτης, Στέλιος Κούλογλου, Πέτρος Κόκκαλης, Έλενα Κουντουρά

Η Επιτροπή ερωτάται κατά πόσο θεωρεί ότι τίθεται ζήτημα ελλιπούς εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων και τι μέτρα σκοπεύει να λάβει για να εφαρμοστεί ο Κανονισμός στον τομέα της παιδείας. 

Η πρακτική της αναγραφής της διαγωγής έχει καταργηθεί στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ στα οποία ίσχυσε ή αξιολογείται ξεχωριστά χωρίς καταγραφή στους απολυτήριους τίτλους. Παράλληλα τίθεται ζήτημα εφαρμογής της αρχής της αναλογικότητας στο μέτρο και είναι αμφίβολο κατά πόσο ως μέτρο επιβολής της σχολικής πειθαρχίας ταιριάζει στην αξιοπρέπεια του παιδιού σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού. 

Αναλυτικά η ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: 

"Πριν λίγες εβδομάδες η Ελληνική Βουλή ενέκρινε κατά πλειοψηφία τον Νόμο υπ. Αριθμόν 4692/2020 για την "Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις". Ο νόμος επανέφερε την αναγραφή της διαγωγής μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλους του τίτλους σπουδών, συμπεριλαμβανομένων των απολυτηρίων, των πτυχίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών. 

Η πρακτική της αναγραφής της διαγωγής έχει καταργηθεί στα περισσότερα κράτη μέλη στα οποία ίσχυσε ή αξιολογείται ξεχωριστά χωρίς καταγραφή στους απολυτήριους τίτλους, ενώ σε κάθε περίπτωση η συμπεριφορά του μαθητή δεν μπορεί να αξιολογείται βάσει προσωπικότητας ή άλλων προσωπικών χαρακτηριστικών. Ελλείψει ασφαλών κριτηρίων για την αξιολόγηση η διαγωγή μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε αυθαίρετη κρίση και λόγω διάκρισης και στιγματισμού των μαθητών εφ' όρου ζωής και να προκαλέσει σοβαρές δυσχέρειες στην επαγγελματική τους πορεία. 

Ζητήματα γεννώνται σχετικά με την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων 2016/679 (ΕΕ), γεγονός που εντόπισε και η επιστημονική υπηρεσία της Βουλής. Τίθεται ζήτημα εφαρμογής της αρχής της  αναλογικότητας στο μέτρο και είναι αμφίβολο κατά πόσο ως μέτρο επιβολής της σχολικής πειθαρχίας ταιριάζει στην αξιοπρέπεια του παιδιού σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού. 

Ερωτάται η Επιτροπή: 

1. Είναι ενήμερη για την νομοθετική αυτή αλλαγή; 
2. Θεωρεί ότι τίθεται ζήτημα ελλιπούς εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων; 3. Τι μέτρα σκοπεύει να λάβει για να εφαρμοστεί ο Κανονισμός στον τομέα της παιδείας;"

Related

What's hot? 4707560521857426452

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ

ΑΡΘΡΟ
"Η κρίση του κορωνοϊού και η ανάγκη για μία Συνθήκη επανίδρυσης της ΕΕ"

FACEBOOK

TWITTER

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSFEED ΜΑΣ

item