Πέτρος Κόκκαλης: "Eν αμφιβόλω η απάντηση της Κομισιόν για την ασφάλεια των τρένων στην Ελλάδα"

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Πέτρος Κόκκαλης , επανήλθε με νέα ερώτηση για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, που συνυπογράφει όλη...


Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Πέτρος Κόκκαλης, επανήλθε με νέα ερώτηση για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, που συνυπογράφει όλη η ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην Ευρωβουλή. 

Συγκεκριμένα, η νέα ερώτηση αφορά την απάντηση που έδωσε η Κομισιόν τον περασμένο Μάιο για την ασφάλεια των μέσων σταθερής τροχιάς στην Ελλάδα, σε ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής τον περασμένο Φεβρουάριο, ένα χρόνο πριν το τραγικό δυστύχημα, με αφορμή δημοσιεύματα για την προμήθεια σιδηροδρομικού υλικού αμφιβόλου ποιότητας από την Ελβετία. 

Ο ευρωβουλευτής της Αριστεράς δήλωσε σχετικά: «Δυστυχώς τον Μάιο η Κομισιόν εμφανίστηκε καθησυχαστική, αναφερόμενη δε σε σχετικές εκθέσεις. Το δυστύχημα στα Τέμπη επιβάλλει την εκ νέου ερώτηση μας, αναφορικά με αυτές τις εκθέσεις, την διαδρομή και την προέλευσή τους, καθώς και τους συντάκτές τους»

Ακολουθεί όλη η ερώτηση:

"Στην απάντηση της κοινοβουλευτικής μου ερώτησης Ε-001049/2022 (19.05.22) η Επίτροπος Valean αναφέρει ότι «πρόσφατες εκθέσεις για την ασφάλεια οι οποίες δεν υποδεικνύουν αυξημένο κίνδυνο για την ασφάλεια που να απορρέει από τις σιδηροδρομικές μεταφορές στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο». Λαμβάνοντας υπόψη την απάντηση της Επιτρόπου αλλά και το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στην περιοχή των Τεμπών στην Ελλάδα, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Σε ποιες εκθέσεις ακριβώς αναφέρεται η Επίτροπος, από ποιους έχουν εκπονηθεί και πού είναι διαθέσιμες; 
2. Διενεργεί ελέγχους για την ακρίβεια των στοιχείων που δίνονται από τα κράτη μέλη σχετικά με την ασφάλεια;"

Η παραπάνω παρέμβαση αποτελεί συνέχεια προηγούμενης ερώτησης του κ. Κόκκαλη προς την Κομισιόν, η οποία είχε απαντήσει στην ερώτηση του Έλληνα ευρωβουλευτή.

Παρακάτω αναλυτικά η ερώτηση που είχε καταθέσει την άνοιξη του 2022:

"Η Επιτροπή, σε συνέχεια της Πράσινης Συμφωνίας, ονόμασε το 2021 «Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων» με στόχο την προώθηση του σιδηροδρόμου ως βιώσιμου, καινοτόμου και ασφαλούς μέσου μεταφοράς που θα συμβάλει στον στόχο του 2050 για κλιματική ουδετερότητα. 

Η Ελλάδα, το 2017, ως συνέχεια του μνημονίου και υπό την πίεση της Τρόικας υποχρεώθηκε να ιδιωτικοποιήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για να αγοραστεί τελικά από μία κρατική εταιρεία τρίτης χώρας, την ιταλική FSI. Με βάση δημοσιεύματα της Investigate Europe, η ιταλική εταιρεία προμηθεύτηκε για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη τρένα ETR 470 κατασκευής 1990, που έχουν καταργηθεί στην Ελβετία εδώ και χρόνια, ως επικίνδυνα για την ασφάλεια των επιβατών, δίχως σύγχρονα συστήματα πυροπροστασίας.

Ερωτάται η Επιτροπή: 

1. Πώς θα διασφαλίσει το επιβατικό κοινό από ατυχήματα λόγω ακατάλληλων αμαξοστοιχιών αλλά και την εφαρμογή της οδηγίας 798/2016 και ειδικότερα τα άρθρα 6 και 7; 
2. Θεωρεί ότι τέτοιου είδους πεπαλαιωμένες αμαξοστοιχίες συμβάλλουν στον στόχο του 2050 και στην αποτελεσματικότητα των διευρωπαϊκών δικτύων; 
3. Η Επιτροπή επιμένει στη σκοπιμότητα ιδιωτικοποίησης τέτοιων υποδομών, υπό το παρόν καθεστώς, όπου εταιρείες όπως η FSI επιχειρούν απρόσκοπτα να εγκαταστήσουν σιδηροδρομικό υλικό εγνωσμένου κινδύνου εντός ΕΕ;" 

Στην ερώτηση του 'Ελληνα ευρωβουλευτή είχε απαντήσει η Adina Valean εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως εξής:

"Η Επιτροπή δεν έχει επίγνωση κανενός σημαντικού ζητήματος σχετικά με τις αμαξοστοιχίες ETR470 και τη μελλοντική λειτουργία τους στην Ελλάδα. Τα κράτη μέλη είναι υπεύθυνα για τη συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές και εθνικές μεθόδους ασφάλειας και τους στόχους ασφάλειας. Πρόσφατες εκθέσεις για την ασφάλεια δεν υποδεικνύουν αυξημένο κίνδυνο για την ασφάλεια που να απορρέει από τις σιδηροδρομικές μεταφορές στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Επιπλέον, από την έναρξη ισχύος του τεχνικού πυλώνα της 4ης δέσμης μέτρων για τους σιδηροδρόμους, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA) ή οι εθνικές αρχές ασφάλειας έχουν την ευθύνη για την έγκριση μεμονωμένων σιδηροδρομικών οχημάτων, όταν διατίθενται για πρώτη φορά στην αγορά ή όταν ένα όχημα αλλάζει περιοχή χρήσης. Τα μητρώα του ERA επιβεβαιώνουν ότι η Ελλάδα έχει εγκρίνει έναν τύπο που καλύπτει τις μετασκευασμένες αμαξοστοιχίες ETR470 που είναι εξοπλισμένες για το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας. Οι εγκρίσεις μεμονωμένων οχημάτων εκκρεμούν. 

Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν το τροχαίο υλικό που θεωρούν καταλληλότερο, υπό την προϋπόθεση ότι ο εξοπλισμός πληροί το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο και ότι είναι δεόντως εγκεκριμένος. Η ευθύνη για την ασφάλεια μεμονωμένων οχημάτων επιμερίζεται μεταξύ σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, κατασκευαστών, άλλων κατόχων οχημάτων και φορέων υπεύθυνων για τη συντήρηση, βάσει ενός κοινού συνόλου ενωσιακών μεθόδων ασφάλειας και τεχνικών προδιαγραφών διαλειτουργικότητας της ΕΕ. Το καθεστώς αυτό παρακολουθείται από τις εθνικές αρχές ασφάλειας και τους φορείς πιστοποίησης που εγγυώνται τη συμμόρφωση με τα πρότυπα και τα επίπεδα ασφάλειας. 

Οι στόχοι για βιώσιμη ανάπτυξη των μεταφορών έως το 2050 θα επιτευχθούν μόνο με την ευρεία χρήση των υφιστάμενων αμαξοστοιχιών και την παράταση του κύκλου ζωής τους. Οι αμαξοστοιχίες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής εάν συντηρούνται και αναβαθμίζονται σωστά. Το γεγονός ότι οι αμαξοστοιχίες έχουν τεθεί σε λειτουργία ή έχουν αποσυρθεί σε μία χώρα δεν σημαίνει ότι δεν είναι κατάλληλες για άλλες υπηρεσίες σε άλλους περιοχές του δικτύου, πόσο μάλλον ότι δεν είναι ασφαλείς."

Related

What's hot? 3701796696688005223

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΡΘΡΟ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
"Ευρωπαϊκή Ένωση: Οι υπαρξιακές προκλήσεις, η γεωπολιτική σκακιέρα και το κρίσιμο σταυροδρόμι"

FACEBOOK

TWITTER

item