Λυπάμαι, αν χαλάει την πιάτσα...

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΝΤΖΟΣ  Ζούμε σε μία κοινωνία η οποία "βράζει" και διψά για "αίμα" και η σπίθα που μπορεί να β...


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΝΤΖΟΣ 

Ζούμε σε μία κοινωνία η οποία "βράζει" και διψά για "αίμα" και η σπίθα που μπορεί να βάλει "φωτιά" σε αυτήν δεν χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Αρκεί κάτι μικρό, κάτι συμβολικό το οποίο να έρθει να... χαλάσει την πιάτσα και να θέσει σοβαρούς προβληματισμούς σε εκείνους που έχουν την διάθεση και την προθυμία να σκεφτούν.

Η διαφήμιση ανέκαθεν ήταν κάτι που αντιμετώπιζα με δυσπιστία, ίσως και με "σνομπισμό", καθώς ο απώτερος σκοπός του διαφημιστή είναι να παίξει με το μυαλό του καταναλωτή και κατ' επέκταση να πουλήσει το προϊόν του. Υπάρχουν όμως και διαφημίσεις που αξίζουν την προσοχή μας και πολλές φορές βάζουν τόσο ισχυρούς γρίφους για δυνατούς λύτες, που σε τελική ανάλυση ξεχνάς το προϊόν.

Η Lacta δεν έχει την ανάγκη να μας συστηθεί, ούτε να μας πουλήσει κάποιο προϊόν της. Το κάνει ήδη όντας 59 χρόνια στην αγορά. Μπορεί η νέα της διαφημιστική καμπάνια να έχει ως αφορμή τον άκρως εμπορικό εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου, ωστόσο η ουσία αυτής έχει πάρα πολλά και σπουδαία νοήματα.

Με το κεντρικό σύνθημα ActForLove, η σοκολατοβιομηχανία παρουσιάζει 28 ερωτευμένα ζευγάρια να κρατάνε μια Lacta, με σύνθημα: "Η αγάπη δεν έχει χρώμα, ηλικία, εθνικότητα και φύλο". Έτσι λοιπόν στις φωτογραφίες παρουσιάζονται ένα ζευγάρι αντρών, ένα ζευγάρι γυναικών, ένας λευκός με μια μαύρη, ένας Μαροκινος με μια Ελληνίδα, ένας Έλληνας με μια αλλοδαπή, ζευγάρια με μεγάλη διαφορά στην ηλικία ή στο ανάστημα, καθώς και ζευγάρια στα οποία ο ένας από τους συντρόφους έχει κάποια αναπηρία.

Πρόκειται για μία αξιέπαινη επιλογή, για την οποία χρειάζεσαι πολλά... κότσια, καθώς όσο προοδευτική και αν θέλει να φαντάζει αυτή η κοινωνία, δεν ήταν, δεν είναι και αμφιβάλλω αν θα είναι ποτέ πραγματικά έτοιμη να υποδεχθεί το διαφορετικό. Και είναι ακόμη μεγαλύτερη μαγκιά για μία εταιρεία να θέτει υπό αμφισβήτηση το δικό της brand name, στο βωμό ενός σπουδαίου μηνύματος προς πάσα κατεύθυνση.

Όπως η αγάπη δεν έχει χρώμα, ηλικία, εθνικότητα και φύλο, έτσι ακριβώς και η ζωή δεν έχει τέτοιου είδους όρια. Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μας ξενίζει τόσο πολύ να βλέπουμε ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι να κάθεται αγκαλιά και να μη μας ενοχλεί το ετεροφυλόφιλο ζευγάρι που είναι έτοιμο για... live show στην πλατεία του χωριού.

Στις αμέτρητες αρνητικές αντιδράσεις που υπάρχουν κάτω από τις φωτογραφίες της καμπάνιας, οι περισσότεροι μιλούν για πρόκληση. Αλήθεια, τι είναι αυτό που προκαλεί; Μία απλή, ανθρώπινη, υγιής ανάγκη: η αγκαλιά και το φιλί; Ούτε γυμνό εντοπίζεται, ούτε ενέργειες που να προσβάλλουν τη δημόσια αιδώ. Είναι απλές εκφράσεις κι εκφάνσεις αληθινής αγάπης, την οποία οφείλουμε να βγάλουμε από μέσα μας και να τη χαρίζουμε σε ανθρώπους ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Τα σχόλια αποδοκιμασιών που διαβάζει κανείς σου προκαλούν κάτι μεταξύ γέλωτα και κλάματος. Γιατί είναι γελοίο και αστείο το θέαμα της κατακραυγής χωρίς επιχειρήματα, απλά και μόνο επειδή η ομοφυλοφιλία χαλάει την πιάτσα, παράλληλα αποτελεί φαινόμενο τραγικό, που σε απογοητεύει και σου εκμηδενίζει κάθε ελπίδα για να πάμε το ρημάδι το μυαλό μας ένα βήμα παρακάτω. 

Η καμπάνια της Lacta δεν θα αλλάξει τίποτα στην προβληματική μας κοινωνία. Έριξε όμως ένα πολύ γερό και γενναίο χαστούκι σε αυτήν, αδιαφόρησε για τις δεδομένες αντιδράσεις και μίλησε πραγματικά για εκείνο το αίσθημα με το οποίο όλα αυτά τα χρόνια έχει συνδεθεί στις συνειδήσεις μας: την ΑΓΑΠΗ. Και η αγάπη είναι ένα αίσθημα που δεν ελέγχεται. Το νιώθεις και το προσφέρεις με όποιον τρόπο τύχει και σε οποιοδήποτε πρόσωπο σου βγει. Δεν την επιλέγεις την αγάπη. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουμε, τόσο το καλύτερο.

Πολλά μπράβο στη Lacta που χάλασε την πιάτσα!

Μάριος Μάντζος

Related

What's hot? 5449080035798261415

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN
"Ο πρωτογενής τομέας είναι η λύση, όχι το πρόβλημα"

FACEBOOK

TWITTER

item