Βασιλική Λαζαράκου: "Να μην αφήσουμε ούτε σπιθαμή στους εχθρούς του ευρωπαϊκού οράματος"

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΙΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ  Πεπεισμένη ότι οι αλλαγές μπορούν να γίνουν ευκαιρίες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλών...

Vassiliki Lazarakou - thecolumnist.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΙΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ 

Πεπεισμένη ότι οι αλλαγές μπορούν να γίνουν ευκαιρίες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλώνει η υποψήφια ευρωβουλευτής της ΝΔ κ. Βασιλική Λαζαράκου στο "The Columnist". Νομικός με εξειδίκευση σε χρηματιστηριακά και τραπεζικά θέματα και πρώην Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, απαντά για τη συμμετοχή της στις προσεχείς ευρωεκλογές, επισημαίνει τους κινδύνους από την άνοδο του λαϊκισμού στην Ευρώπη ενώ εξηγεί γιατί χαρακτηρίζει τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής ως το νέο μεγάλο στόχο της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Τέλος, υπογραμμίζει τις δύο προϋποθέσεις που απαιτούνται για να γίνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις περισσότερο "πράσινες" διαβλέποντας παράλληλα θετικές ανατροπές στον τομέα απασχόλησης, ιδίως στις αυτοκινητοβιομηχανίες, από τη νομοθετική πρωτοβουλία της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.

- Με δεδομένο ότι έχετε μία αξιοσημείωτη επαγγελματική πορεία 20 ετών, γιατί επιλέξατε να είστε τώρα, σε αυτές τις ευρωεκλογές, υποψήφια με τη ΝΔ; 

Β.Λ.: "Μα, ακριβώς για αυτό. Η υπεύθυνη συμμετοχή καθενός από μας στην πολιτική έχει τεράστια σημασία, ιδιαίτερα δε σήμερα που η πατρίδα μας βιώνει μια βαθιά κρίση διαρκείας και η Ευρώπη αμφισβητείται από ανεύθυνους λαϊκιστές. Αποφάσισα να θέσω στην υπηρεσία της Ν.Δ. και της Ευρώπης τη γνώση και τη διεθνή και Ευρωπαϊκή εμπειρία μου, με την ελπίδα ότι μπορώ να συμβάλω ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει πιο δυνατή φωνή στην Ευρώπη, μια φωνή που θα ισχυροποιήσει την ίδια την Ευρώπη απέναντι στις απειλές του Λαϊκισμού. Το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, η Δημοκρατία, το Κράτος Δικαίου, αποδεικνύεται περισσότερο εύθραυστο από όσο θα περίμενε κανείς. Είναι διάχυτη η αμφισβήτηση των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αμφισβήτηση του ευρωπαϊκού μοντέλου ανάπτυξης, του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου. 
Οφείλουμε να μην αφήσουμε ούτε σπιθαμή στους εχθρούς του ευρωπαϊκού οράματος, που τροφοδοτούνται από τον φόβο, την παραίτηση. Οφείλουμε να ορθώσουμε άμυνα, να παλέψουμε για τους στόχους της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, για νέες θέσεις εργασίας, για υγιή επιχειρηματικότητα, για περιβάλλον ασφαλές, από κάθε άποψη, ελκυστικό προς τους ευρωπαίους πολίτες. Προσωπικά, έχω γνωρίσει εκ των έσω τους μηχανισμούς, τα εργαλεία της Ε.Ε. μέσα από τη διαμόρφωση νομοθετημάτων για τη λειτουργία της Κεφαλαιαγοράς, με τη συμμετοχή μου για παράδειγμα στις διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την επίτευξη της πρώτης πολιτικής συμφωνίας επί της Ελληνικής Προεδρίας το 2014, ως αντιπρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Είμαι πεπεισμένη ότι μπορούμε να πετύχουμε πολλά, ώστε οι αλλαγές να γίνουν ευκαιρίες."

- Βασική θέση της ΝΔ είναι ότι η ενίσχυση της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα αναβαθμίσει το κύρος της Ελλάδας στην ΕΕ. Κατά ποιο τρόπο θα επιτευχθεί αυτό; 

Β.Λ.: "Θα σας παραπέμψω στα λόγια του Μάνφρεντ Βέμπερ, πρώην προέδρου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και υποψήφιου για την προεδρία της Κομισιόν. Θα σας θυμίσω ότι χαρακτήρισε τη Νέα Δημοκρατία, κόμμα με ισχυρές αξίες και βαθιές ρίζες στην ελληνική κοινωνία, που παραμένει ισχυρό και σε επαφή με τις ανάγκες της εποχής. Μια κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, είχε πει χαρακτηριστικά, δεν θα παραμερίσει απλά τους λαϊκιστές, αλλά συνάμα θα αποκαταστήσει την αξιοπιστία αυτής της υπέροχης χώρας σε όλη την Ευρώπη. Η νίκη της Νέας Δημοκρατίας θα στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην Ευρώπη ότι η άνοδος του λαϊκισμού δεν είναι μη αναστρέψιμη. Η συμπόρευση της Ν.Δ. με το ΕΛΚ είναι κομβική, όπως αντιλαμβάνεστε, στην παρούσα κρίσιμη συγκυρία. Όσο πιο πολλοί, τόσο πιο δυνατοί. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, εξάλλου, ως το μόνο άμεσα εκλεγμένο θεσμικό όργανο της ΕΕ, ενεργεί ως εγγυητής των ευρωπαϊκών αξιών, διατηρώντας παράλληλα ανοιχτό χώρο για μια πιο παραγωγική συζήτηση, για την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών που προέρχονται από όλες τις ευρωπαϊκές περιφέρειες και προέρχονται από όλο το πολιτικό φάσμα. Ιδιαίτερα δε για την Ελλάδα, η ενίσχυση της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα επιτρέψει την πιο συγκροτημένη αντιπροσώπευση του οράματος του κόμματος μας που αναγνωρίζει την ενεργό και συντεταγμένη συμμετοχή, ως κλειδί για την επιτυχία των εθνικών μας στόχων."

- Συζητούμε διαρκώς ενόψει ευρωεκλογών για τους κινδύνους από την άνοδο του αντιευρωπαϊσμού και του λαϊκισμού στην Ευρώπη. Ποιες είναι, όμως, οι ευθύνες των παραδοσιακών πολιτικών σχηματισμών για την έξαρση αυτών των φαινομένων; 

Β.Λ.: "Η Ευρωπαϊκή Ένωση στην παγκόσμια ιστορία αποτελεί ένα φωτεινό και ζωντανό πρότυπο ειρηνικής και δημιουργικής συνύπαρξης λαών. Δεν έχουμε κάποιο άλλο προηγούμενο, και η πορεία προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση απαιτεί συνεχή προσαρμογή στα διεθνή δεδομένα αλλά και υιοθέτηση τολμηρών στόχων για την ευημερία των λαών της. Την τελευταία δεκαετία γνωρίσαμε παγκοσμίως τεράστιες πολιτικές ανακατατάξεις, για παράδειγμα στη Μέση Ανατολή, στις χώρες του αφρικανικού Βορρά, που δεν άφησαν την ήπειρό μας ανέπαφη, αλλά και την οικονομική κρίση που μαστίζει δυστυχώς ακόμα τη χώρα μας, καθώς και την εμφάνιση νέων οικονομικών δυνάμεων, όπως η Κίνα. Στις προκλήσεις αυτές, η Ευρωπαϊκή Ένωση έπρεπε και πρέπει να απαντήσει με σύνεση, αλληλεγγύη μέσα από συμφωνίες που δε στόχευαν στην εξεύρεση του μέσου όρου αλλά της ωφελιμότερης λύσης για το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Και κάποιος μπορεί να υποστηρίξει ότι τα παραδοσιακά κόμματα θα μπορούσαν να έχουν τρέξει με πιο γοργούς ρυθμούς τα θέματα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. 
Όμως η άνοδος του λαϊκισμού οφείλεται σε άλλους λόγους. Η οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τα μεταναστευτικά ρεύματα και τις τρομοκρατικές επιθέσεις, λειτούργησαν ως ασύμμετρες απειλές, παραχωρώντας έδαφος σε δυνάμεις εχθρικές για την Ευρώπη και το ευρωπαϊκό όραμα. Ο λαϊκισμός έχει μια ύπουλη μέθοδο, την καταστροφή. Είναι πιο εύκολο, ξέρετε, να αποχωρήσεις, να απαξιώσεις, να καταστρέψεις, από το να δημιουργήσεις, να συνθέσεις, να αλλάξεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν φτιάχτηκε με σπασμωδικές κινήσεις αλλά με υπομονή, σύνεση και γνώμονα τη συμμετοχή και όχι τον αποκλεισμό. Για το λόγο αυτό πολλές φορές κατηγορείται για ολιγωρία. Το ΕΛΚ έχει υπάρξει σημαντικό κομμάτι στη διαδικασία αυτή και σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσε να λειτουργήσει λιγότερο υπεύθυνα μπροστά στα δείγματα λαϊκισμού που γνωρίζουμε. Όμως το ΕΛΚ είναι πιστό στις αρχές του, και αυτό το απέδειξε όταν ανέστειλε τη συμμετοχή του Oύγγρου πρωθυπουργού, Βίκτορ Όρμπαν, στα ψηφοδέλτια και τα όργανα του. Και έχει προειδοποιήσει για τον κίνδυνο που διατρέχουν όλοι όσοι παρεκκλίνουν από τα δημοκρατικά ιδεώδη, τα οποία διαχρονικά έχει υπηρετήσει σθεναρά και αταλάντευτα."

- Έχετε υποστηρίξει ότι η μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής μπορεί να γίνει ο νέος μεγάλος στόχος της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Ποιος είναι ο ρόλος της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών σε αυτή την προσπάθεια; 

Β.Λ.: "Τεράστιος. Καταρχάς, να κάνουμε σαφές ότι στο μέλλον, οι δαπάνες της ΕΕ για το περιβάλλον και το κλίμα αναμένεται να αυξηθούν. Η Επιτροπή προτείνει να αυξηθεί από 20% σε 25% το μερίδιο των δαπανών της ΕΕ που διατίθεται για στόχους που σχετίζονται με το κλίμα, ενώ το Κοινοβούλιο έχει ζητήσει το μερίδιο αυτό να τεθεί στο 30%. Στα επόμενα έτη, οι πολιτικές αναμένεται να εστιάσουν στη δράση για το κλίμα, την προστασία της φύσης, την ποιότητα του αέρα, την κυκλική οικονομία, την ήπια προς το περιβάλλον και καταναλωτή αγροτική οικονομία. 
Και για να έλθω στο ερώτημα σας, τα πιο πάνω θέματα ορίζουν ένα νέο πλαίσιο στο οποίο θα πρέπει να προσαρμοστεί η ευρωπαϊκή αλλά και η παγκόσμια βιομηχανία. Η εξεύρεση λύσεων με αυτές τις υψηλές προδιαγραφές απαιτεί τη συστηματική και εις βάθος ανάλυση και σχεδιασμό όλων των εναλλακτικών καθώς και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Για παράδειγμα, η Οδηγία REACH σχετική με την τοξικότητα των χημικών προϊόντων που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έδωσε την ευκαιρία για ανάπτυξη νέων και ασφαλών χημικών προϊόντων. Αλλά και σε άλλους τομείς, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, αναπτύσσονται νέα δομικά υλικά που μειώνουν τις ενεργειακές ανάγκες. Ομοίως, η μείωση εκπομπών καυσαερίων από τα αυτοκίνητα είναι αποτέλεσμα καινοτομίας. Μέσα από τα τρία αυτά παραδείγματα, βλέπουμε τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ασφαλώς της καινοτομίας."

Vassiliki Lazarakou 2 - thecolumnist.gr
Η μετάβαση από τα θερμικά οχήματα στα ηλεκτρικά θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες απασχόλησης, υποστηρίζει η κ. Λαζαράκου
- Πρόσφατα η ΕΕ, με την καθοριστική συμβολή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, νομοθέτησε τη μείωση κατά 37,5% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα νέα αυτοκίνητα έως το 2030. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όμως υποστηρίζουν ότι αυτό θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αγορά εργασίας καθώς ο χρόνος προσαρμογής των εργαζομένων στα νέα δεδομένα είναι πολύ μικρός. Ποια είναι η δική σας προσέγγιση; 

Β.Λ.: "Η συμφωνία της 27ης Μαρτίου 2019 επιβεβαιώνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής. Είναι το αποτέλεσμα σκληρών διαπραγματεύσεων μεταξύ του Κοινοβουλίου που στόχευε σε μείωση κατά 40%, και της Επιτροπής που επιθυμούσε μείωση κατά 30% έως το 2030. Χαρακτηριστική περίπτωση για το πως διαμορφώνονται οι πολιτικές στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην νομοθετική πορεία του κειμένου, η αυτοκινητοβιομηχανία κινητοποιήθηκε έντονα υποστηρίζοντας ότι συμπεριελάμβανε και κινδύνους για την απασχόληση. Πράγματι, η Ένωση των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από την πλευρά της, εξέφρασε σοβαρές ανησυχίες για τον στόχο του CO2, χαρακτηρίζοντας τον ως πολύ δύσκολα επιτεύξιμο μέχρι το 2030. Επισημάνθηκε ότι η έλλειψη επαρκούς πυκνότητας υποδομής επαναφόρτισης δε βοηθά στην υιοθέτηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αλλά πάνω απ 'όλα, η ACEA πρεσβεύει ότι αυτοί οι στόχοι για το CO2 θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας, σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία απασχολεί 13,3 εκατομμύρια Ευρωπαίους. 
Άποψη μου είναι ότι η μετάβαση από τα θερμικά οχήματα στα ηλεκτρικά ή ισοδύναμα υδρογόνου, θα φέρει πράγματι ανατροπές στην απασχόληση. Ταυτόχρονα, όμως, η μετάβαση αυτή μπορεί να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες. Για παράδειγμα, η μπαταρία στα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύει μεγάλο μερίδιο του κόστους. Προς το παρόν, είναι κυρίως οι ασιατικές χώρες, και ειδικότερα η Κίνα, που συγκεντρώνουν τις απαραίτητες δεξιότητες στον τομέα αυτό. Αντιμέτωποι καθώς είμαστε με τον συγκεκριμένο ανταγωνισμό, θεωρώ αναγκαία τη λήψη μέτρων για τη δημιουργία ευρωπαϊκών πρωταθλητών που θα καλύψουν τις νέες ανάγκες, δημιουργώντας έτσι νέες και διαφορετικές θέσεις εργασίας, καθώς και την ευκαιρία συστάσεως νέων επιχειρήσεων."

- Το 2017 το μερίδιο ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, ως ποσοστό της ακαθάριστης τελικής κατανάλωσης, ήταν 16,3% στην Ελλάδα την ίδια στιγμή που στην Εσθονία ήταν 29,2%. Πώς μπορούν οι ελληνικές επιχειρήσεις να γίνουν περισσότερο "πράσινες"; 

Β.Λ.: "Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέδωσε την Οδηγία 2018/2001, για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δεσμευόμενη ότι στόχος της είναι, έως το 2030, το 32% της ενέργειας που καταναλώνεται στο έδαφος της, να είναι «πράσινη». Είναι πολύ σοβαρό το διακύβευμα της ενεργειακής μετάβασης για την Ευρώπη. Κατά τη γνώμη μου δύο είναι οι προϋποθέσεις για να γίνουν περισσότερο «πράσινες» οι ελληνικές επιχειρήσεις. 
Πρώτα απ’ όλα χρειάζονται να υιοθετήσουν ή να αναπτύξουν διεργασίες παραγωγής με χαμηλές ενεργειακές απατήσεις αλλά και μια ολοκληρωμένη αλυσίδα προστιθέμενης αξίας που σε αρκετές περιπτώσεις αφορά και την αξιοποίηση υποπροϊόντων και αποβλήτων (βιομάζα). Αυτά όμως απαιτούν την επένδυση στην καινοτομία και για το λόγο αυτό πιστεύω πως πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τη χρηματοδότηση της. Η δεύτερη παρέμβαση αφορά την ίδια την ενέργεια που απαιτείται. Στον τομέα αυτό χρειάζεται μια εθνική πολιτική για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και δικτύων, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η διασύνδεσή τους και να προσαρμοστεί στην παραγωγή νέων, ηπιότερων μορφών, ηλεκτρικής ενέργειας. Πώς χρηματοδοτείται αυτό το φιλόδοξο εγχείρημα; Μέρος αυτής της επένδυσης απαιτεί δημόσια παρέμβαση, περιλαμβανομένων των επενδύσεων σε ενεργειακό δίκτυο ή υποδομές μεταφορών. Τη δημόσια χρηματοδότηση, θα πρέπει ακολούθως να ενισχύσουν ιδιωτικές επενδύσεις ως προς την οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. 
Η Ελλάδα έχει ανάγκη, σήμερα, τώρα, από πρόσωπα τα οποία και θα είναι σε θέση να διαπραγματευθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο το κατάλληλο χρηματοδοτικό πλαίσιο ώστε να μπορέσουμε να πετύχουμε στόχους παρόμοιους με τις άλλες προηγμένες χώρες."

-  Ποιος είναι, κατά τη γνώμη σας, ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην προσπάθεια ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας στην ελληνική περιφέρεια; 

Β.Λ.: "Η αλήθεια είναι πως η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου περιφερικού οικονομικού ιστού θα έπρεπε να αποτελεί εθνική προτεραιότητα. Η ελληνική περιφέρεια έχει τεράστιο και ανεκμετάλλευτο δυναμικό. Αυτό οφείλεται κυρίως στο διοικητικό καθεστώς με το οποίο λειτουργεί. Από την πλευρά τους, οι περιφέρειες πρέπει να αναπτύξουν τα δικά τους επιχειρηματικά σχέδια με βάση την έξυπνη εξειδίκευση. Πέρα από την ανάδειξη των τοπικών πλεονεκτημάτων (αγροτοδιατροφικός τομέας, πολιτισμός, γεωγραφικός κλπ, πρέπει να αναπτυχθούν καινοτόμες δραστηριότητες, αυξάνοντας την προστιθέμενη αξία αυτών των «ατού». Για παράδειγμα, ανάπτυξη λειτουργικών τροφίμων εμπνευσμένα από τα παραδοσιακά μας προϊόντα. Η καινοτομία όμως χρειάζεται και οικονομικούς πόρους. Ταυτόχρονα, χρειάζονται σημαντικά έργα υποδομής. Κι εδώ τη λύση θα μπορούσε να δώσει η Κεφαλαιαγορά, μέσα από το ασφαλές περιβάλλον της, που έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει ως ουσιαστικός μοχλός ανάπτυξης. Μπορούμε να στραφούμε σε εργαλεία που βασίζονται στην Ελληνική Κεφαλαιαγορά, όπως ΑΚΕΣ, ΕΚΕΣ, αλλά και σε Ευρωπαϊκά, όπως τα Ευρωπαϊκά Μακροπρόθεσμα Επενδυτικά Κεφάλαια (ELTIFs) ή να δημιουργήσουμε ειδικού σκοπού κεφάλαια. 
Η ενίσχυση της καινοτομίας όχι μόνον θα επιτρέψει την ανάπτυξη ενός υγιούς περιβάλλοντος επιχειρηματικότητας, αλλά και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης, βάζοντας το δικό της λιθαράκι στο brain gain. Βασική παράμετρος κατά την άποψή μου είναι η σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημοσίου τομέα, και δη Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για έργα καίρια, από λιμάνια ως τοπικές επιχειρήσεις που θα ενίσχυαν την οικονομία της Περιφέρειας. Κατά αυτό τον τρόπο, η χώρα θα αποκτούσε δυνατό επιχειρηματικό προφίλ και στην Περιφέρεια, θα είχε να επιδείξει ισχυρό περιφερειακό οικονομικό ιστό, ακόμη και σε αχαρτογράφητα πεδία, όπως το ενεργειακό και η προστασία του Περιβάλλοντος."

- Ποια είναι η θέση σας απέναντι σε κινήματα, όπως το #ΜeΤoo, που καταγγέλλουν τη σωματική και σεξουαλική βία κατά των γυναικών; 

Β.Λ.: "Μιλάμε για την ταχύτερα εξελισσόμενη κοινωνική αλλαγή εδώ και δεκαετίες, το έχει αναγνωρίσει από τον καιρό ακόμη που το κίνημα ήταν στα σπάργανα ο διευθυντής του περιοδικού «Τime» Έντουαρτ Φέλσεναλ. Είναι ασφαλώς θετικό το γεγονός ότι η κατακραυγή γιγαντώθηκε και έκτοτε εκατομμύρια γυναίκες έσπασαν τη σιωπή τους, αξιώνοντας σεβασμό στον χώρο εργασίας, ασκώντας πίεση για νομοθετικές πρωτοβουλίες - κόλαφο για όσες εταιρείες ανέχονται την παρενόχληση. Λόγω ιδιοσυγκρασίας, και επειδή αγαπώ το μέτρο, θέλω μόνο να προσθέσω ότι όλη αυτή η προσπάθεια θα πρέπει να καταβάλλεται χωρίς υπερβολές, γιατί έχουν υπάρξει και τέτοιες. Οι υπερβολές μόνο να υποσκάψουν ένα τέτοιο εγχείρημα μπορούν."


Γιάννης Στέλιος Παπαδόπουλος
Email: jskpapadopoulos@gmail.com

Related

What's hot? 6027177906151984874

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΡΙΑΣ ΣΠΥΡΑΚΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΡΙΑΣ ΣΠΥΡΑΚΗ
"Καθοριστικό το μοντέλο κατανάλωσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής"

FACEBOOK

TWITTER

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSFEED ΜΑΣ

item