Γιατί αξίζει προσοχής το «Έρωτας Μετά»…

ΓΙΩΡΓΟΣ Χ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ  Έχοντας εδώ και πολύ καιρό επιλέξει συνειδητά την αποχή από κάθε ελληνική σειρά (τελευταία που κέρδισε τ...


ΓΙΩΡΓΟΣ Χ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ 

Έχοντας εδώ και πολύ καιρό επιλέξει συνειδητά την αποχή από κάθε ελληνική σειρά (τελευταία που κέρδισε την προσοχή ήταν το “Ου Φονεύσεις”, που ουσιαστικά απλά άλλαξε τίτλο και στέγη η αγαπημένη “10η Εντολή”, άρα δεν το λες και νέο εγχείρημα) και στραμμένος προς τις ξένες δημιουργίες, επέλεξα να δώσω μια ευκαιρία στο «ερωτικό θρίλερ», όπως το διαφήμισαν εξ αρχής οι συντελεστές, του Alpha. Και, μέχρι στιγμής αυτή η επιλογή δικαιώνεται! 

Πριν περάσουμε όμως στην προσωπική αξιολόγηση, ας μάθουμε μερικά βασικά πραγματάκια για το έργο…

Πρόκειται για σειρά που πηγάζει από ξένο φορμά…



Βασίζεται στην αργεντίνικη σαπουνόπερα  “Amar después de amar”, η οποία πρωτοπροβλήθηκε από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2017 στη «Χώρα του Ήλιου» και αποτελείτο από 70 επεισόδια της μιας ώρας. Η σειρά γνώρισε μεγάλη επιτυχία (έχει βαθμολογία 8.0 στην πλατφόρμα αξιολόγησης θεαμάτων imdb.com) και τα δικαιώματά της αγόρασε εταιρία παραγωγής από το Μεξικό, προκειμένου να την γυρίσει με τη δική της εκδοχή. Εκεί μάλιστα η “Caer en tentación” αύξησε τα επεισόδια σε 102, προβλήθηκε από τον Σεπτέμβριο του 2017 έως και τον Ιανουάριο του 2018 και σάρωσε τα βραβεία της χώρας κατακτώντας, μεταξύ άλλων αυτά της καλύτερης σκηνοθεσίας, καλύτερων νέων ηθοποιών (άντρα και γυναίκας), καλύτερης μεταφοράς σειράς αλλά και καλύτερου casting για το 2018. Συνολικά είχε προταθεί για 18 βραβεία και πήρε τα 10. 

Σημειώνεται πως σε πρόσφατη συνέντευξή του ο, εκ των πρωταγωνιστών, Μάριος Αθανασίου αποκάλυψε ότι το τέλος θα είναι διαφορετικό από αυτά που έχουν δώσει στη σειρά οι δύο προαναφερθείσες παραγωγές. 

Το ελληνικό “Έρωτας Μετά”

Στην Ελλάδα, τα δικαιώματα της σειράς αγόρασε η εταιρεία Green Pixel Productions, γίνεται με την άδεια της Viacom International Inc και έκανε πρεμιέρα στην Ελλάδα στις 16 Σεπτεμβρίου 2019 από την συχνότητα του Alpha. Από το πρώτο κιόλας επεισόδιο καθήλωσε, μιας και πέρα από τον χαρακτηρισμό της ως «ερωτικό θρίλερ», που, όπως και να το κάνεις, είναι δελεαστικό, έχει και πλοκή που σε κρατάει. 

Αρχικά, κινείται στο χρονικό πλαίσιο που αφορά παρελθόν (τρία χρόνια πριν) και το παρόν. Πραγματεύεται την ζωή δύο ζευγαριών, της Άννας με τον Χρήστο και της Ηλέκτρας με τον Κωνσταντίνο, οι οποίοι δείχνουν πολύ καλά μεταξύ τους. Αυτό στην αρχή της ιστορίας καθώς, όταν φτάνει η πλοκή στο τώρα, δείχνει την Άννα με τον Κωνσταντίνο να πηγαίνουν μαζί κάπου με το αμάξι, αυτό να χάνει την πορεία του και να αναποδογυρίζει εκτός δρόμου. Η αστυνομία βρίσκει τον άνδρα, που παραμένει σε κώμα, ωστόσο η γυναίκα, είναι άφαντη. Μέσα από την εξέλιξη της ιστορίας καταλαβαίνουμε πως έγινε η “ένωση” των δύο και απάτησαν τους συζύγους τους, ενώ σιγά-σιγά η ιστορία γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα με την εγκληματική-αστυνομική τροπή που παίρνουν τα γεγονότα. 

Η σκοπιά του τηλεθεατή

Ως πολύ φιλικά προσκείμενος στις σειρές που δημιουργούσε κατά τη δεκαετία των 00’s ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, το “Έρωτας Μετά” θυμίζει σε μεγάλο βαθμό μια τέτοιου είδους προσέγγιση των σχέσεων. Προς Θεού, σε καμία περίπτωση δεν μιλάω για κάποιου είδους αντιγραφή, απλά λέω σε τι παραπέμπει στο δικό μου το μυαλό. 

Σκηνοθετικά είναι άρτιο. Παρόλο που η εναλλαγή ανάμεσα σε παρελθόν και παρόν είναι αρκετά συχνή, οι Στέφανος Μπλάτσος, Βασίλης Τσελεμέγκος και Σέργιος Κωνσταντινίδης, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι σε αυτό το κομμάτι, έχουν επιλέξει μια πολύ χαρακτηριστική τεχνική και έναν συγκεκριμένο τρόπο απόδοσης των δύο χρονικών περιόδων,που δύσκολα κάποιος να «χαθεί». Φυσικά, αξίζει να αναγνωρίσουμε το γεγονός ότι μετά από περίπου 30 επεισόδια που έχουν προβληθεί, σχεδόν ποτέ δεν έχει εντοπιστεί ατόπημα από αυτά που εύκολα κανείς θα μπορούσε να κάνει blooper σε σατυρική εκπομπή, κάτι που μας έχουν συνηθίσει αρκετές ελληνικές σειρές, ιδίως στο παρελθόν. 

Τοποθεσίες. Πόσες και πόσες φορές δεν έχουμε δει σειρές να κλείνονται μέσα σε στούντιο και να έχεις από ένα σημείο και μετά την αίσθηση “ασφυξίας” από τον περιορισμένο χώρο και τα ίδια σκηνικά. Με γυρίσματα σε Ψυχικό, Εξάρχεια, Ναύπλιο, Θεσσαλονίκη και σε πολλές ακόμα περιοχές, με τα σπίτια των πρωταγωνιστών να είναι actual κατοικίες σου δίνεται η αίσθηση μιας πολύ καλοδουλεμένης και… απλόχειρης παραγωγής που στον βωμό του καλαίσθητου αποτελέσματος δεν υπολογίζει το, ομολογουμένως αυξημένο συγκριτικά με τα εσωτερικά γυρίσματα, κόστος. 

Ερμηνείες. Βασικοί πρωταγωνιστές είναι η Βάσω Λασκαράκη (Άννα) ο Αντώνης Καρυστινός (Κωνσταντίνος), η Έμιιλυ Κολιανδρή (Ηλέκτρα) και ο Μάριος Αθανασίου (Χρήστος). Μέχρι τώρα, έχουν συμβεί γεγονότα τα οποία ήταν βαρύνουσας σημασίας και χρειαζόταν υψηλό επίπεδο ερμηνείας, κυρίως από τους δύο τελευταίους. Η απόδοσή τους είναι εξαιρετική, τόσο πολύ που σε βάζουν αμέσως στην ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων και μάλιστα, αξίζει πραγματικά αναφοράς το γεγονός ότι μέσα από τηλεοπτική ελληνική σειρά δίνεται τόσο πρόσφορο έδαφος και εκμεταλλεύεται επάξια από τους ηθοποιούς, να ξετυλίξουν το σπουδαίο υποκριτικό τους ταλέντο. Είναι δεδομένο πως στην πορεία, ανάλογου επιπέδου σκηνές θα χρειαστεί να υπηρετήσουν και οι υπόλοιποι συντελεστές, κάτι το οποίο αναμένεται εναγωνίως.


Η υποδοχή από το κοινό

Η σειρά αρχικά προβαλλόταν Δευτέρα με Τετάρτη στις 21:50 με τα επεισόδια να είναι μίας ώρας (καθαρός χρόνος) και ξεκίνησε δυνατά. Την πρώτη εβδομάδα προβολής της είχε τηλεθέαση κατά μέσο όρο κοντά στο 20%, ενώ στην πορεία σταθεροποιήθηκε κοντά στο 15%. Με τον ανταγωνισμό να εκτοξεύεται στα ύψη στην πορεία (Άγριες Μέλισσες, GNTM και 8 Λέξεις) πλέον η τηλεθέαση κυμαίνεται περί το 12% και μάλλον γι’ αυτό πάρθηκε η απόφαση να «μοιραστεί» ο χρόνος προβολής στα τέσσερα κι έτσι πλέον προβάλλεται από Δευτέρα έως Πέμπτη την ίδια ώρα αλλά τα επεισόδια είναι 45λεπτα (καθαρός χρόνος). 

Το κοινό στο Twitter τις ώρες και ημέρες που είναι στον αέρα το “Έρωτας Μετά” το κατατάσσει τρίτο στα trending θέματα μετά τη σειρά του ΑΝΤ1 και το σόου ομορφιάς του Star. Δείτε παρακάτω μερικές από τις κορυφαίες αντιδράσεις τηλεθεατών μετά την προβολή των επεισοδίων του τετραημέρου 11-14 Νοεμβρίου:





Από την πλευρά μας, αξίζει να ενθαρρύνουμε το τηλεοπτικό κοινό να στηρίξει τέτοιες προσπάθειες, να δείξει την επιλογή του προς τις ποιοτικές, καλογυρισμένες και ουσιαστικά δυνατές παραγωγές που γίνονται στο ψυχαγωγικό κομμάτι της τηλεόρασης και, φυσικά, νε “γεμίσει” κάθε μας βράδυ, κάθε μας στιγμή στο αγαπημένο “κουτί” με τέτοια αποτελέσματα.

Σενάριο: Παναγιώτης Ιωσηφέλης σε συνεργασία με τους Μαρία Βρεττού, Αθηνά Γερολύμπου και Μάνο Παπαϊωάννου.

Σκηνοθεσία: Στέφανος Μπλάτσος.

Σκηνοθέτες: Βασίλης Τσελεμέγκος, Σέργιος Κωνσταντινίδης.

Παίζουν: Αντώνης Καρυστινός, Βάσω Λασκαράκη, Μάριος Αθανασίου, Έμιλυ Κολιανδρή, Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Ευγενία Σαμαρά, Κώστας Κόκλας, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Γωγώ Καρτσάνα, Γιώργος Παπαπαύλου, Λένα Δροσάκη, Δημήτρης Ξανθόπουλος, Νίκος Νικολάου, Αλέξανδρος Μούκανος, Παναγιώτης Καρμάτης, Σόλων Τσούνης, Παναγιώτα Βιτετζάκη, Εύα Κοτανίδη, Δημήτρης Πασσάς, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Ισαβέλλα Μπαλτσαβιά, Σταύρος Τσουμάκης, Μιχαήλ Ταμπακάκης, κ.ά.

Στο ρόλο της Αντιγόνης, η Μπέτυ Λιβανού

Στο ρόλο του Λύσανδρου, ο Νίκος Γαλανός

Να σημειωθεί πως τα επεισόδια της σειράς μπορείτε να τα δείτε εδώ.

Προτρέπουμε να ξαναδιαβάσετε το κείμενο ακούγοντας το εκπληκτικό τραγούδι τίτλων, το οποίο έχει συνθέσει, υπογράψει και ερμηνεύσει η Monica με τίτλο Bloody Something.


Γιώργος Χ. Αναγνώστου

Related

What's hot? 6636968421331495930

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ CHRISTIAN MOOS

ΑΡΘΡΟ CHRISTIAN MOOS
"Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποσύρει τη δέσμη μέτρων για την προάσπιση της δημοκρατίας"

FACEBOOK

TWITTER

item