Ελίζα Βόζεμπεργκ: "Ρεαλιστική και φιλόδοξη η θέση του ΕΚ για τις πράσινες θαλάσσιες μεταφορές"

Με ισχυρή πλειοψηφία ψηφίστηκε η θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για πιο πράσινες θαλάσσιες μεταφορές και χαμηλές εκπομπές άνθρακα, προκειμ...


Με ισχυρή πλειοψηφία ψηφίστηκε η θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για πιο πράσινες θαλάσσιες μεταφορές και χαμηλές εκπομπές άνθρακα, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο για τη διαμόρφωση της τελικής νομοθεσίας. Σε σχετική παρέμβαση η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και του ΕΛΚ και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, κ. Ελίζα Βόζεμπεργκ - Βρυωνίδη τόνισε ότι πρόκειται για ένα ρεαλιστικό και φιλόδοξο συμβιβαστικό κείμενο, που διασφαλίζει και διαφυλάσσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής και ελληνικής ναυτιλίας. 

Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνίδα ευρωβουλευτής, αρμόδια για θέματα μεταφορών, υπογράμμισε το γεγονός ότι στο τελικό κείμενο του συμβιβασμού εντάχθηκε η περιβαλλοντική αρχή "ο ρυπαίνων πληρώνει", αλλά και η υποχρέωση των προμηθευτών καυσίμων να παρέχουν καύσιμα που πληρούν τις απαιτούμενες κοινοτικές προδιαγραφές στους λιμένες των Κρατών Μελών της ΕΕ. Πρόκειται για δύο πάγιες θέσεις της κ. Βόζεμπεργκ που υποστήριξε μάλιστα με την κατάθεση σχετικών τροπολογιών. 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης της Ελίζας Βόζεμπεργκ: 

"Η προτεινόμενη νομοθεσία σχετικά με τη αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών καυσίμων και καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές στοχεύει εκτός από την προώθηση των βιώσιμων καυσίμων στη ναυτιλία και στην εισαγωγή ειδικών ρυθμίσεων για τα πλοία που φτάνουν ή αναχωρούν από λιμένες της ΕΕ. 

Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ζωτικής σημασίας να αυξήσουμε σταδιακά το μερίδιο των καυσίμων αυτών σε όλους τους τομείς των μεταφορών, να σεβαστούμε την τεχνολογική ουδετερότητα αλλά και να εξασφαλίσουμε τα απαραίτητα κίνητρα για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της ανάπτυξης στους εν λόγω τομείς. 

Προκειμένου να διαφυλαχθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας επιχειρείται μια παγκόσμια προσέγγιση για τη σταδιακή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις θαλάσσιες μεταφορές. 

Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καταλήξαμε σε ένα ισορροπημένο συμβιβαστικό κείμενο, φιλόδοξο και ρεαλιστικό, στο οποίο δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην περιβαλλοντική αρχή "ο ρυπαίνων πληρώνει", που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του περιβαλλοντικού δικαίου της ΕΕ. Σε αυτό τον τομέα προβλέπονται συγκεκριμένες συμβατικές υποχρεώσεις μεταξύ πλοιοκτητών και παρόχων εμπορικών υπηρεσιών. 

Παράλληλα, το κείμενο ενσωματώνει σε ικανοποιητικό βαθμό την υποχρέωση των προμηθευτών καυσίμων να παρέχουν καύσιμα που πληρούν τις απαιτούμενες κοινοτικές προδιαγραφές στους λιμένες των Κρατών Μελών της ΕΕ και αποτελεί τη σωστή βάση για την έναρξη των διαπραγματεύσεων για την τελική νομοθεσία."

Related

What's hot? 4759114011284268388

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN
"Ο πρωτογενής τομέας είναι η λύση, όχι το πρόβλημα"

FACEBOOK

TWITTER

item