Greeks Abroad: Γιάννης Λάμπρου

 ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ  Πρεμιέρα σήμερα για το μεγάλο αφιέρωμα Greeks Abroad με πρώτο φιλοξενούμενό μας το Γιάννη Λάμπρο...


 ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ 

Πρεμιέρα σήμερα για το μεγάλο αφιέρωμα Greeks Abroad με πρώτο φιλοξενούμενό μας το Γιάννη Λάμπρου.

Έχοντας αποφοιτήσει με άριστα από το τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ και με μεταπτυχιακό επίσης με άριστα στη Θεωρητική Πληροφορική από το ίδιο τμήμα, ο εικοσιπεντάχρονος Γιάννης εργάζεται από το Σεπτέμβριο του 2014 στην Πολυτεχνική Σχολή της Λωζάνης, ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου στον τομέα της τεχνολογίας, ως βοηθός ερευνητής.

Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε αποκλειστικά στο "The Columnist" και το Γιάννη Στέλιο Παπαδόπουλο όπου μίλησε, μεταξύ άλλων, για τα ελληνικά πανεπιστήμια και την εμπειρία του στην Ελβετία, δίνοντας παράλληλα τη δική του εκδοχή για την "πρόοδο" αλλά και τη συμβουλή του σε όσους νέους ονειρεύονται μία σταδιοδρομία στο χώρο της έρευνας και της τεχνολογίας.

- Πότε άρχισες να σκέφτεσαι σοβαρά τη σταδιοδρομία στο εξωτερικό και ποιο ρόλο έπαιξε η οικονομική κρίση σε αυτήν την απόφαση;

Γ.Λ.: "Οι σπουδές και η ζωή στο εξωτερικό πάντα ήταν στο πίσω μέρος του μυαλού μου καθώς μεγάλωνα. Ειδικότερα προς το τέλος των προπτυχιακών μου σπουδών, ήταν ειλημμένη η απόφαση να αναζητήσω νέες εμπειρίες εκτός της ελληνικής επικράτειας, καθώς οι ευκαιρίες στην Ελλάδα ήταν και είναι, ανεξαρτήτως των όποιων οικονομικών συγκυριών, πολύ περιορισμένες".

- Ας πάμε λίγο στα καθαρά ακαδημαϊκά ζητήματα. Τα ελληνικά πανεπιστήμια διαμαρτύρονται δικαίως ότι τα τελευταία χρόνια η κρατική χρηματοδότηση για έρευνα έχει μειωθεί δραστικά. Πιστεύεις ότι το πρόβλημα της παραγωγής ερευνητικού έργου είναι αποκλειστικά ζήτημα κεφαλαίων;

Γ.Λ.: "Η οικονομική ευμάρεια σαφώς και δίνει μία ευχέρεια κινήσεων και είναι μία καλή βάση για την ερευνητική ανάπτυξη. Ωστόσο, δεν αρκεί από μόνη της. Πρέπει να συνδυαστεί με τις κατάλληλες υποδομές κι ένα έξυπνα καταρτισμένο πρόγραμμα σπουδών που να προσφέρει ερεθίσματα περί έρευνας και καινοτομίας στους φοιτητές. Επίσης, είναι απαραίτητη η προσπάθεια για τη δημιουργία επαφών με άλλες ακαδημαϊκές οντότητες και την ελεύθερη αγορά".

- Πολλοί κατηγορούν τα ελληνικά πανεπιστήμια για χαμηλής ποιότητας ακαδημαϊκές υπηρεσίες και αναξιοκρατία.  Πώς εξηγείς, λοιπόν, το γεγονός ότι αρκετοί απόφοιτοι, όπως εσύ, γίνονται δεκτοί σε κορυφαία ακαδημαϊκά ιδρύματα του εξωτερικού με πτυχίο ή μεταπτυχιακό αποκλειστικά από ελληνικά πανεπιστήμια;

Γ.Λ.: "Πρόκειται για δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Σίγουρα υπάρχουν εξαίρετα τμήματα με πληθώρα κορυφαίων καθηγητών και των οποίων το όνομα μετράει στο εξωτερικό. Ένας καλός φοιτητής με ενδιαφέρον και μεράκι για το αντικείμενο έχει ευκαιρίες να βρει τις βάσεις και τους ανθρώπους εκείνους που θα τον ωθήσουν στην πορεία του. Από την άλλη μεριά, είναι γνωστά τα φαινόμενα φαυλότητας, τα οποία και προσθέτουν αντί να αφαιρούν δυσκολία. Κάθε εμπόδιο για καλό θα μπορούσε να πει κανείς, αφού πολλοί Έλληνες φοιτητές τα καταφέρνουν περίφημα και γίνονται σπουδαίοι επιστήμονες ή επαγγελματίες παρά τις δυσκολίες".

- Με βάση την προσωπική εμπειρία σου, πες μου την πιο χαρακτηριστική διαφορά αλλά και την πιο έντονη ομοιότητα που εντοπίζεις μεταξύ των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της Ελλάδας και της υπόλοιπης Ευρώπης;

Γ.Λ.: "Μία διαφορά είναι στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Στην Ελλάδα, διάφοροι παράγοντες επιδρούν συνεχώς στο χρονοπρογραμματισμό των ιδρυμάτων με αποτέλεσμα τα μακροπρόθεσμα πλάνα συνήθως να μην τηρούνται ποτέ. Εν αντιθέσει, σε ευρωπαϊκά ιδρύματα, το πρόγραμμα τηρείται κατά γράμμα, πχ έχεις σίγουρη γνώση από τώρα για ένα γεγονός που θα συμβεί σε ένα χρόνο".

- Πρόσφατα έληξε η κατάληψη στην Πρυτανεία του ΕΚΠΑ, η οποία διήρκησε 18 ολόκληρες μέρες, με πολλές από τις διαδικασίες στο ίδρυμα να έχουν, εν τω μεταξύ, παγώσει. Ποια είναι η δική σου οπτική για το φαινόμενο των καταλήψεων;

Γ.Λ.: "Η συγκεκριμένη κατάληψη από μη πανεπιστημιακά στοιχεία είναι απαράδεκτη και φανερώνει έτι μία φόρα την αδυναμία της ελληνικής πολιτείας να προστατεύσει το δημόσιο πλούτο. Ως γενικότερο φαινόμενο, πιστεύω πως οι καταλήψεις έχουν χάσει το νόημα τους λόγω της άμετρης επιλογής τους ως μέσο διεκδίκησης. Οι νέοι θα πρέπει να προβληματιστούν περισσότερο και να σκέφτονται διπλά για το πως πράττουν και γιατί πράττουν κάτι, ειδικά όταν αυτό έχει αντίκτυπο σε συμφοιτητές τους, το ίδρυμα και την κοινωνία".

- Ποιο είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στην κουλτούρα της ελβετικής κοινωνίας που, κατά τη γνώμη σου, κάνει τη χώρα τόσο ξεχωριστή διεθνώς; Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να είναι διαφορετικό;

Γ.Λ.: "Η τάξη και η οργάνωση που επικρατεί στην Ελβετία είναι απαράμιλλη. Τα πάντα είναι καθορισμένα και πλήρως διευθετημένα. Από το πιο μικρό θέμα μέχρι το πιο μεγάλο (π.χ. οδικό δίκτυο, γραφειοκρατία κτλ). Αυτό προσθέτει μεν μια πολυπλοκότητα στην καθημερινότητα, συναινεί δε στην αποφυγή προβλημάτων και σε κοινωνική ευημερία. Μια μικρή χαλαρότητα σε ορισμένα θέματα μπορεί να ήταν κάτι πιο λογικό σε ορισμένες περιστάσεις".

- Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ για το έτος 2013, ο εργαζόμενος στην Ελλάδα δούλεψε κατά μέσο όρο 2037 ώρες ενώ στην Ελβετία ο αντίστοιχος αριθμός ήταν μόλις 1585. Πώς σχολιάζεις αυτήν την εικόνα;

Γ.Λ.: "Η εικόνα αυτή δεν προξενεί εντύπωση. Έχει να κάνει με την εργασιακή εκμετάλλευση που υπάρχει στην Ελλάδα. Φαντάζομαι πως λόγω της οικονομικής κρίσης η κατάσταση δυστυχώς έχει επιδεινωθεί. Αντίθετα, στην Ελβετία, η τήρηση του ωραρίου είναι πολύ αυστηρή και υπάρχει εργασιακή ασφάλεια ως αποτέλεσμα και της οικονομικής ευημερίας".

- Η ελληνική κοινωνία συνηθίζει να δηλώνει περήφανη για όσα παιδιά της "εκπροσωπούν επάξια τη χώρα στο εξωτερικό". Αλήθεια, εσύ αισθάνεσαι εκπρόσωπος της Ελλάδας;

Γ.Λ.: "Σίγουρα η Ελλάδα είναι ένα μεγάλο κομμάτι του εαυτού μου και άρα, συνειδητά και ασυνείδητα, την εκπροσωπώ. Πιστεύω πως οι περισσότεροι Έλληνες που κατοικούν στο εξωτερικό έχουν στο νου τους την πατρίδα και πως θα μπορέσουν να συνεισφέρουν στην πρόοδο της. Είναι ισχυροί οι δεσμοί που υπάρχουν".

- Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε 5 χρόνια από τώρα; Ο επαναπατρισμός είναι μέσα στα σχέδιά σου;

Γ.Λ.: "Θα ήθελα να έχω προοδεύσει επαγγελματικά και ως άνθρωπος και να έχω μια καλή ζωή. Πάνω απ' όλα βάζω την υγεία και την οικογένεια. Ο επαναπατρισμός είναι αρκετά θολός στο μυαλό μου. Ίσως αργότερα, αλλά σίγουρα κάποια στιγμή".

- Τι ορίζεις ως πρόοδο για την ελληνική κοινωνία;

Γ.Λ.: "Αρχικά, η δημιουργία ενός σύγχρονου, κομματικά απαγκιστρωμένου, φιλελεύθερου και  δίκαιου κράτους με το βλέμμα πάντα προς τη Δύση. Η συμμετοχή στην ευρωπαϊκή οικογένεια αποτελεί οικονομικό, πολιτικό και πολιτισμικό μονόδρομο για την ελληνική κοινωνία. Το όχημα για την ευόδωση των ανωτέρω πρέπει να είναι η διαμόρφωση μιας ανωτέρου επιπέδου παιδείας και αξιακού κώδικα".

- Τέλος, ποια είναι η συμβουλή σου στους σημερινούς δεκαεξάρηδες που ονειρεύονται να σταδιοδρομήσουν στον τομέα της έρευνας και της τεχνολογίας;

Γ.Λ.: "Η συμβουλή είναι να ασχοληθούν όσο πιο πολύ μπορούν μόνοι τους στον ελεύθερο τους χρόνο. Να μην περιμένουν από το σχολείο να τους παράσχει τα πάντα. Η εξοικείωση με την τεχνολογία απαιτεί μια σπιρτάδα και ένα πάθος, το οποίο πρέπει καθείς να ανακαλύψει μέσα του. Επιπλέον, πρέπει να εκμεταλλευθούν στο έπακρο τις ευκαιρίες που δίνει το διαδίκτυο σήμερα για επιμόρφωση, γνώση και εξέλιξη".


Γιάννης Στέλιος Παπαδόπουλος
Email: jskpapadopoulos@gmail.com

Related

What's hot? 3643086534507597526

Δημοσίευση σχολίου

  1. Polu kala milaei o lampros autos neos. Ena bravo axizei se olous tous anisixous neous pou gia na askisoun tin epistimi tous anagkazontai na metanasteusoun. Episis, me entupwsiazei h eufradeia logou pou katexei; einai polu wraio na vlepeis pws uparxoun akoma paidia pou mporoun na xeiristoun tin elliniki glwssa toso kala kai kathara.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN
"Ο πρωτογενής τομέας είναι η λύση, όχι το πρόβλημα"

FACEBOOK

TWITTER

item