Μα, 600.000 εισιτήρια στην Ελλάδα του 2016; Πραγματικά, "Ένας Άλλος Κόσμος"
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Μετά από λοιπόν ένα μήνα προβολών σε όλες τις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας, η νέα ταινία του Χ...
http://www.thecolumnist.gr/2016/01/600000-2016_21.html
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Μετά από λοιπόν ένα μήνα προβολών σε όλες τις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας, η νέα ταινία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη "Ένας Άλλος Κόσμος" έχει ενθουσιάσει κοινό και κριτικούς και φυσικά... σπάει τα ταμεία! Κοντά στις 600.000 εισιτήρια έχει κόψει το κοινωνικό-αισθηματικό δράμα του Έλληνα δημιουργού και όχι τυχαία.
Πριν από τέσσερα χρόνια, με την πρώτη του απόπειρα στη μεγάλη οθόνη ("Αν...") ο Παπακαλιάτης είχε αφήσει το στίγμα του και επρόκειτο για μια αισθηματική ταινία, προσεγμένη, με καλό σενάριο, ανατροπές και πολύ καλές ερμηνείες. Ήταν μια δουλειά η οποία -κατ' εμέ- ήταν ένα σκαλί παραπάνω από τις τηλεοπτικές σειρές που μας προσέφερε επί σειρά ετών από τη συχνότητα του Mega. Φέτος, όμως, όλα είναι διαφορετικά. Ένας δημιουργός πιο ώριμος, ο οποίος ναι μεν "πατάει" στο όνομα που έχει φτιάξει στο χώρο, αλλά δεν αρκείται μόνο σε αυτό, προσφέρει στο κοινό του μια ταινία η οποία ξεφεύγει από τα ελληνικά δεδομένα.
Πρόκειται για ένα έργο το οποίο καταφέρνει να σε "χτυπήσει" στο ψαχνό. Δεν θα επιλέξει κανείς να δει το "Ένας Άλλος Κόσμος" για να περάσει ευχάριστα ένα του απόγευμα/βράδυ. Με την έξοδο από την αίθουσα θα είναι προβληματισμένος και ίσως αγανακτισμένος με τα όσα βλέπει μέσα στην ταινία. Καλώς ή κακώς, η πραγματικότητα που απεικονίζεται, είναι η ελληνική καθημερινότητα που ζούμε όλοι από το 2010 και έπειτα.
Πέρα όμως από την υπόθεση, η οποία αφορά τρεις διαφορετικού ηλικιακού πλαισίου ερωτικές ιστορίες που διαδραματίζονται μες την κρίση, είναι εξαιρετικό και το casting. Από τον αείμνηστο Μηνά Χατζησάββα, μέχρι και τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, ο οποίος παίζει μόνο 4 λεπτά αλλά είναι ικανά να συναρπάσουν, είναι όλοι εξαιρετικοί. Ο, βραβευμένος με όσκαρ, J.K. Simmons δίνει στην δική του ιστορία ένα υψηλότατο επίπεδο συναισθημάτων, το οποίο σε συνδυασμό με την απίθανη χημεία που έχει με τη Μαρία Καβογιάννη, εκτινάσσει στα ύψη την ποιότητα του έργου. Όσο για τους υπόλοιπους, όπως ανέφερα και παραπάνω, είναι απλά άριστοι.
Και έφτασα εδώ που ήθελα να καταλήξω... Πως είναι δυνατόν μια τέτοια δουλειά να μην εκτιμηθεί από τον κόσμο και να μη βρει εισπρακτικό αντίκρυσμα; Μιλάμε για 600.000 εισιτήρια... Κάτι παραπάνω από μισό εκατομμύριο που, διόλου απίθανο, να το φτάσει σύντομα. Και αυτή η επιτυχία συμβαίνει στην Ελλάδα του 2016, με την πολιτική ζωή της χώρας να είναι σε τόσο άθλια κατάσταση όσο και τα οικονομικά των νοικοκυριών που τη διαμόρφωσαν. Δεν είμαστε στο 1999 όπου τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα και το Safe Sex έκοβε 1.500.000 εισιτήρια. Άλλωστε, επρόκειτο για μια κωμωδία, που είναι η πεπατημένη τακτική για Έλληνες δημιουργούς να προσελκύσουν το κοινό. Δεν είναι ούτε 2003, όταν το αριστούργημα του Τάσου Μπουλμέτη κατάφερε να φτάσει τα 1.600.000 εισιτήρια πανελλαδικά. Προσέξτε, με την τελευταία δεν συγκρίνω ποιοτικά το Ένας Άλλος Κόσμος, αν και δεν απέχουν, αλλά μόνο σε θέμα εποχής, οικονομίας, κοινωνικής πραγματικότητας κλπ...
Όταν λοιπόν προσφέρει κανείς, όπως ο Παπακαλιάτης τώρα ή όπως και πάλι ο Μπουλμέτης με το "Νοτιά", καλές παραγωγές και δυνατές δουλειές που κάνουν το θεατή να δίνει τα 8 ευρώ στον κινηματογράφο και να μην το μετανιώνει με την έξοδο από την αίθουσα, το ελληνικό σινεμά όχι μόνο δε θα χαθεί, αλλά θα εξελίσσεται και ίσως κάποια μέρα να φέρει ξανά κάποια διεθνή διάκριση, όπως παλιά...
Γιώργος Αναγνώστου
ΕΝΑΣ ΠΑΠΑΚΑΛΙΑΤΗΣ ΠΙΟ ΩΡΙΜΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΕΝΑΡΙΟ ΠΟΙΟ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ !!! ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ !
ΑπάντησηΔιαγραφή