Τατιάνα Τσερεγκώφ: "Στην ΕΟΠΕ είμαστε διαρκώς σε κίνηση"

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΙΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ  Το βόλεϊ αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα πιο ευγενή και θεαματικά ομαδικά αθλήματα, το οπο...


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΙΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ 

Το βόλεϊ αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα πιο ευγενή και θεαματικά ομαδικά αθλήματα, το οποίο όμως στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως βρίσκεται στη σκιά τόσο του «βασιλιά των σπορ», του ποδοσφαίρου, όσο και του μπάσκετ.

Η ελληνική οικονομική κρίση των τελευταίων ετών κατέστησε πιο επιτακτική από ποτέ την ανάγκη εξεύρεσης νέων, καινοτόμων και δημιουργικών τρόπων προβολής όλων των αθλημάτων, κυρίως όμως εκείνων που είναι λιγότερο δημοφιλή συγκριτικά με άλλα.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένες τις επιτυχίες τις οποίες, σε πείσμα των καιρών, συνεχίζει να γνωρίζει το ελληνικό βόλεϊ, η Υπεύθυνη Μάρκετινγκ της Ελληνικής Ομοσπονδίας Πετοσφαίρισης κ. Τατιάνα Τσερεγκώφ μίλησε αποκλειστικά στο "The Columnist" για τις προσπάθειες που γίνονται εκ μέρους της ΕΟΠΕ ως προς την επικοινωνιακή και οικονομική στήριξη του αθλήματος στην Ελλάδα.    

- Η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών έχει χτυπήσει, μεταξύ άλλων, και τον ελληνικό αθλητισμό με αποτέλεσμα οι επιχορηγήσεις από την Πολιτεία προς τις Ομοσπονδίες να βαίνουν διαρκώς μειούμενες. Πως διαχειρίζεστε ως τμήμα Μάρκετινγκ τα νέα αυτά δεδομένα;  

Τ.Τ.: "Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σκοπός είναι το «προϊόν» μας, δηλαδή το άθλημα, να μπορεί να συνδυάζεται με εταιρείες οι οποίες αφενός μεν ταιριάζουν με το βόλεϊ αφετέρου δε να είναι υγιείς. Η αλήθεια όμως είναι ότι δεν υπάρχουν πολλές που να μπορούν αυτή τη στιγμή να μας στηρίξουν σε επίπεδο εθνικών ομάδων και σε επίπεδο πρωταθλημάτων γιατί το μεγαλύτερο budget πηγαίνει στο ποδόσφαιρο και στο μπάσκετ. Συνεπώς, κάνουμε πολύ μεγάλο αγώνα για να μπορέσουμε να πάρουμε κι εμείς κάποιο μερίδιο της αγοράς ή τουλάχιστον να τους πείσουμε να δοκιμάσουν και σε μας τις δυνατότητες προβολής τους μέσω της προώθησης των προϊόντων τους. Ειδικά στο κομμάτι του μάρκετινγκ πρέπει να βελτιωνόμαστε συνεχώς γι’ αυτό και πρωταρχικό μας μέλημα είναι να προσπαθούμε να έχουμε μια όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα του γηπέδου ως χώρου ώστε να αποδίδεται και το ανάλογο αισθητικό αποτέλεσμα τηλεοπτικά. Παράλληλα όμως είναι σημαντικό για εμάς να υπάρχει ένα υγιές περιβάλλον, χωρίς οπαδική βία η οποία, αναντίρρητα, ζημιώνει την τηλεοπτική προβολή. Σε κάθε περίπτωση θα ήθελα να τονίσω ότι μας βοηθάει πολύ στην προσπάθεια που καταβάλουμε το γεγονός ότι από πέρσι έχει ξεκινήσει μια γενικότερη αγωνιστική άνοδος τόσο σε επίπεδο εθνικών ομάδων, οι οποίες  έχουν αρχίσει να φέρνουν επιτυχίες, να πηγαίνουν σε F4 κλπ όσο και σε επίπεδο πρωταθλημάτων, ιδίως εκείνο της Α1 γυναικών όπου είδαμε φέτος νέες ομάδες να μπαίνουν στην τετράδα."

- Πως θα χαρακτηρίζατε τη συνεργασία της Ομοσπονδίας με τους χορηγούς και πως σκοπεύετε να επεκταθείτε στο άμεσο μέλλον σε αυτόν τον τομέα;   

Τ.Τ.: "Κατ’ αρχάς, το γεγονός ότι δεν έχει εκδηλωθεί οποιαδήποτε δυσαρέσκεια εκ μέρους κάποιου χορηγού απέναντί μας είτε ως προς το σέρβις, είτε ως προς την προβολή του είτε ως προς τη γενικότερη αντιμετώπισή του από εμάς, αποδεικνύει το άψογο της συνεργασίας μας με όλους. Βασική επιδίωξή μας για φέτος δεν είναι απλώς και μόνο η συνέχιση των συνεργασιών μας αλλά και η επέκτασή τους με μακροπρόθεσμη προοπτική. Ταυτοχρόνως είμαστε διαρκώς σε κίνηση, κάνουμε πάρα πολλές συναντήσεις τόσο για τις εθνικές ομάδες, των οποίων οι υποχρεώσεις ξεκινούν τον Ιούνιο, όσο και σε σχέση με την Α1 γυναικών και το beach volley. Και σας διαβεβαιώνω ότι αυτή η διαρκής κινητικότητα προσελκύει το ενδιαφέρον και άλλων χορηγών."

- Μία πολύ σημαντική κίνηση προς την κατεύθυνση της ευρείας διάδοσης του αθλήματος είναι αναμφισβήτητα η τηλεοπτική προβολή του από την ΕΡΤ, ιδίως του γυναικείου βόλεϊ. Υπάρχουν περιθώρια για την περαιτέρω ενίσχυση της εικόνας του αθλήματος στο τηλεοπτικό πεδίο;

Τ.Τ.: "Είναι δεδομένο ότι βασικό μας μέλημα είναι να πείσουμε ότι το άθλημα έχει ενδιαφέρον ώστε να προβληθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερα κανάλια. Υπό αυτό το πρίσμα εννοείται ότι βρισκόμαστε διαρκώς σε συζητήσεις και επιδιώκουμε συναντήσεις, μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο συνεννόησης και επικοινωνίας με παράγοντες του τηλεοπτικού πεδίου."

- Με δεδομένο ότι το μέλλον κάθε αθλήματος είναι η νεολαία και ειδικότερα τα παιδιά, μπορείτε να μου πείτε με ποιους τρόπους και μέσα σε ποια πλαίσια απευθύνεστε σε αυτό το κοινό;

Τ.Τ.: "Κατ’ αρχήν στηριζόμαστε στο πρόγραμμα «Παίζω Βόλεϊ» στα πλαίσια του οποίου οι  ομοσπονδιακοί μας προπονητές επισκέπτονται σχολεία και σωματεία τόσο στην Αθήνα όσο κυρίως στην περιφέρεια και δείχνουν πώς διδάσκεται το άθλημα. Με αυτόν τον τρόπο έρχονται σε επαφή με το βόλεϊ όχι μόνο  τα παιδάκια και οι νέοι άνθρωποι αλλά και οι γονείς οι οποίοι συνήθως αναζητούν διεξόδους δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών τους. Σε όλη λοιπόν αυτήν τη προσπάθεια εμείς είμαστε σταθεροί αρωγοί."

- Σε μια εποχή όπου οι νέες τεχνολογίες αποτελούν ένα πολύ ισχυρό επικοινωνιακό μέσο, ποιο ρόλο έχουν τα social media στην στρατηγική σας;

Τ.Τ.: "Κατ’ αρχάς έχουμε αλλάξει το περιβάλλον του site της Ομοσπονδίας και το έχουμε καταστήσει περισσότερο ειδησεογραφικό και άμεσο στον αναγνώστη, άρα και πιο λειτουργικό. Παράλληλα, με δεδομένο ότι το κοινό μας είναι κυρίως νεανικό, έχουμε προσαρμοστεί στις επιταγές της νέας εποχής και στηριζόμαστε ιδιαίτερα στο facebook και στο twitter.  Είναι δεδομένο ότι τα social media και το διαδίκτυο γενικότερα αποτελούν βασικό στοιχείο του στρατηγικού σχεδιασμού μας. Για παράδειγμα τους αγώνες του beach volley θα τους δείξουμε και διαδικτυακά..."

- Εκεί ακριβώς θα σας πήγαινα τώρα. Τι θέση έχει το beach volleyball στα πλαίσια της πολιτικής μάρκετινγκ που ακολουθείτε με δεδομένο ότι είναι ένα άθλημα με αρκετή απήχηση στην Ελλάδα, όπου οι καιρικές συνθήκες, οι υποδομές αλλά και το επίπεδο των αθλητών ευνοούν τη διάδοσή του; 

Τ.Τ.: "Το beach volley είναι ένα άθλημα το οποίο συνδυάζει το θέαμα, οπτικό και αγωνιστικό, με το γενικότερο κλίμα που επικρατεί στην Ελλάδα, ειδικά το καλοκαίρι. Από εκεί και πέρα εμείς ως Ομοσπονδία επιδιώκουμε να δείξουμε ότι το άθλημα παίζεται παντού, όχι μόνο στις παραλίες και στα νησιά, γι’ αυτό και πηγαίνουμε σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Για παράδειγμα, έχουμε το ετήσιο τουρνουά στη λίμνη της Βεγορίτιδας, όπου έχει γίνει μια υπέροχη προσπάθεια από τους υπευθύνους με τη δημιουργία εκπληκτικών εγκαταστάσεων. Θέλω να τονίσω ότι δεν είναι απαραίτητο να διοργανώνονται τουρνουά μόνο σε παραθαλάσσια μέρη και προς επιβεβαίωση αυτής της προσέγγισης αρκεί να αναλογιστούμε την επιτυχία που γνωρίζει το beach volley σε χώρες όπου δεν υπάρχει καν θάλασσα, όπως η Αυστρία. 

Το πιο σημαντικό όλων πάντως είναι το πανελλήνιο πρωτάθλημα το οποίο διοργανώνεται από την Ομοσπονδία και μάλιστα μπορώ να σας αναφέρω ότι φέτος έχουν ενδιαφερθεί πολλές εταιρείες να επενδύσουν σε αυτό. Δεν είναι τυχαίο ότι σε όσες συναντήσεις έχω κάνει μέχρι τώρα το πρώτο που με ρωτούν αφορά στο κομμάτι του beach volley καθώς,  μέσω του συγκεκριμένου αθλήματος, τους δίνεται μια εξαιρετική ευκαιρία να προωθήσουν και τα καλοκαιρινά προϊόντα τους. Οπότε κι εμείς από την πλευρά μας κάνουμε ότι μπορούμε για να ενισχύσουμε αυτό το ενδιαφέρον."  

- Η ελληνική περιφέρεια έχει φιλοξενήσει κατά καιρούς αρκετά διεθνή τουρνουά στα πλαίσια των αγωνιστικών δραστηριοτήτων των εθνικών ομάδων. Υπάρχει κάποιου είδους συνεργασία μεταξύ της Ομοσπονδίας και των τοπικών φορέων ή ακόμη και του υπουργείου Τουρισμού για την ανάδειξη στο εξωτερικό των πόλεων που φιλοξενούν αυτούς τους αγώνες;

Τ.Τ.: "Η συνεργασία με τους φορείς της ελληνικής περιφέρειας είναι εξαιρετικά στενή και αυτή τη συμπόρευση την προβάλλουμε ως Ομοσπονδία και στο εξωτερικό, στην FIVB και στην CEV. Με το υπουργείο Τουρισμού όμως δεν έχουμε ακόμα καταφέρει να φτάσουμε σε ανάλογο επίπεδο συνεργασίας. Θα μας δοθεί όμως η ευκαιρία και  είμαι βέβαιη ότι, αν το ζητήσουμε, το υπουργείο θα σταθεί δίπλα μας αφού είναι δεδομένο ότι όλοι θα βγούμε κερδισμένοι από μια τέτοια συνεργασία. Επομένως, ως Oμοσπονδία θέλουμε να δουλέψουμε προς αυτήν την κατεύθυνση."

- Κλείνοντας, σε ποιους τομείς του μάρκετινγκ θεωρείτε ότι πλησιάζετε τους στόχους που έχετε θέσει ως Ομοσπονδία και σε ποιους θεωρείτε ότι απαιτείται ακόμη δουλειά για να φτάσετε στο επιθυμητό αποτέλεσμα;

Τ.Τ.: "Νομίζω ότι πλέον έχουμε βελτιώσει τόσο τη λειτουργία της Ομοσπονδίας μας όσο και το άθλημα ως προϊόν. Ειδικά στο τελευταίο μάς έχουν βοηθήσει πολύ και οι διαρκώς βελτιούμενες επιδόσεις των εθνικών ομάδων, που είναι τρόπον τινά και η βιτρίνα μας. Εκεί που νομίζω ότι χρειάζεται ακόμη δουλειά είναι στο γυναικείο βόλεϊ και ειδικά στην Α1 γυναικών που παραμένει ερασιτεχνική. Εκεί οφείλουμε να δώσουμε περισσότερο βάρος για να μπορέσουν να πειστούν οι χορηγοί ότι είναι ένα πραγματικά ανταγωνιστικό πρωτάθλημα στο οποίο μπορούν να επενδύσουν. Από την άλλη βέβαια οφείλουν και τα σωματεία να βοηθήσουν διατηρώντας τα γήπεδά τους γεμάτα και αισθητικά όμορφα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η πολύ καλή συνεργασία μεταξύ Ομοσπονδίας και σωματείων είναι απαραίτητη για την επιτυχία."

Γιάννης Στελιος Παπαδόπουλος
Email: jskpapadopoulos@gmail.com

Related

What's hot? 2526297861435746615

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ CHRISTIAN MOOS

ΑΡΘΡΟ CHRISTIAN MOOS
"Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποσύρει τη δέσμη μέτρων για την προάσπιση της δημοκρατίας"

FACEBOOK

TWITTER

item