"Συνεργατικοτήτα στο σχολείο... Γιατί και πώς" στο Γαλλικό Ινστιτούτο
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και η παιδαγωγική ομάδα για την προώθηση της παιδαγωγικής Freinet στην Ελλάδα Το Σκασιαρχείο διοργανώνου...
http://www.thecolumnist.gr/2019/10/blog-post_21.html
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και η παιδαγωγική ομάδα για την προώθηση της παιδαγωγικής Freinet στην Ελλάδα Το Σκασιαρχείο διοργανώνουν δύο ημέρες συναντήσεων στις 31 Οκτωβρίου και 1 Νοεμβρίου στο Auditorium Theo Angelopoulos γύρω από τη θεματική της συνεργατικότητας στο σχολείο.
Με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α', Β', Γ', Δ' Αθήνας και Πειραιά.
31.10.2019, 18.00 ́-21.00 ́
Στη Γαλλία, από το 2001 έως το 2006, πραγματοποιήθηκε μια έρευνα σε τάξεις Freinet του Δημοτικού Σχολείου Hélène Boucher της Mons-en-Barœul, στα περίχωρα της Lille, σε μια περιφέρεια χαρακτηρισμένη ως Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Οι μαθητές/μαθήτριες του σχολείου προέρχονταν από οικογένειες προσφύγων σε ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική κατάσταση. Η σχολική βία αποτελούσε καθημερινό φαινόμενο. Μία ομάδα ερευνητών του πανεπιστημίου της Lille ΙΙΙ, υπό την διεύθυνση του καθηγητή Yves Reuter, κατέδειξε ότι η εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών απέβη ιδιαίτερα αποτελεσματική: η βία περιορίστηκε, η σχολική πρόοδος και το σχολικό κλίμα βελτιώθηκαν, ενώ η οι σχολικές επιδόσεις των μαθητριών/μαθητών ξεπέρασαν τον μέσο όρο.
Η έρευνα κατέδειξε επίσης την αποτελεσματικότητα της εξατομικευμένης μάθησης μέσα σε συνεργατικές τάξεις. Η διαχείριση της ετερογένειας στην τάξη επιτρέπει λοιπόν τον εκδημοκρατισμό του σχολείου.
Στην Ελλάδα αντίστοιχα, το πιλοτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και εφαρμογής της παιδαγωγικής Freinet στην δημόσια εκπαίδευση που οργάνωσε η παιδαγωγική ομάδα Το Σκασιαρχείο σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας από το 2017,συνέβαλε στη δημιουργία τάξεων Freinet σε 60 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα των ερευνών που διεξήχθησαν με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων, υπήρξαν ιδιαίτερα θετικά για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
31.10.2019, 18.00 ́
Προβολή Vivement l’école της Isabelle Cadière, 60’
Τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο Freinet Mons-en-Barœul, της Γαλλίας
Ταινία με ελληνικούς υπότιτλους
31.10.2019, 19.00 ́-21.00 ́
Στρογγυλό τραπέζι «Η θέση του συλλογικού και του ατομικού στις τάξεις Freinet»
Με τη συμμετοχή των: Angeline Mazzoli, εκπαιδευτικού του σχολείου Freinet του Mons-en Barœul, Κατερίνα Παούρη και Μαρία Καραφωτιά, εκπαιδευτικοί σε πιλοτικές τάξεις Freinet στην Αθήνα
Είσοδος ελεύθερη κατόπιν εγγραφής, ταυτόχρονη μετάφραση
Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής
01.11.2019, 18.00 ́-20.00 ́
Εργαστήρια «Συνεργατικότητα στο σχολείο»
«Η θέση του συλλογικού και του ατομικού στις τάξεις Freinet», Angeline Mazzoli (στα γαλλικά) | (Αίθουσα Montparnasse – Κτίριο Α – Ισόγειο)
«Η σχολική εφημερίδα σε μία τάξη Freinet», Μαρία Καντούρου και Ζωή Μώρου | (Αίθουσα R. Milliex – Κτίριο Α – 1ος όροφος)
«Προωθώντας τη συνεργατικότητα με τη χρήση εργαλείων της παιδαγωγικής Freinet», Σοφία Λάχλου και Μαρία Καραφωτιά (ομάδα 1) | (Αίθουσες 10-11 – Κτίριο Β – 2ος όροφος), Κατερίνα Παούρη και Μαρία Ζαχαροπούλου (ομάδα 2) | (Αίθουσα 17 – Κτίριο Β – 2ος όροφος)
Τα εργαστήρια υλοποιούν εκπαιδευτικοί, μέλη της Παιδαγωγικής ομάδας Το Σκασιαρχείο και υπεύθυνες του Πιλοτικού Προγράμματος Freinet στη δημόσια εκπαίδευση.
Είσοδος ελεύθερη κατόπιν εγγραφής: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf2dtEPKjTycGSdLqLWZG2_ZBhMLmiyyQoSt3t3lcGKF9RQVg/viewform
Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής