Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινιάζει τη δέσμευση για την πράσινη κατανάλωση

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε τη νέα της δέσμευση για την πράσινη κατανάλωση, την πρώτη πρωτοβουλία που υλοποιείται στο πλαίσιο του νέου θ...


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε τη νέα της δέσμευση για την πράσινη κατανάλωση, την πρώτη πρωτοβουλία που υλοποιείται στο πλαίσιο του νέου θεματολογίου για τους καταναλωτές. 

Η δέσμευση για την πράσινη κατανάλωση αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού συμφώνου για το κλίμα, το οποίο είναι μια πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία που καλεί άτομα, κοινότητες και οργανώσεις να συμμετάσχουν στη δράση για το κλίμα και να οικοδομήσουν μια πιο πράσινη Ευρώπη. Με τις υπογραφές τους, οι εταιρείες υπόσχονται να επιταχύνουν τη συμβολή τους στην πράσινη μετάβαση. Οι δεσμεύσεις αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο κοινής προσπάθειας μεταξύ της Επιτροπής και των επιχειρήσεων. Στόχος τους είναι η επιτάχυνση της συμβολής των επιχειρήσεων στη βιώσιμη οικονομική ανάκαμψη και η οικοδόμηση εμπιστοσύνης των καταναλωτών στις περιβαλλοντικές επιδόσεις επιχειρήσεων και προϊόντων. Ο όμιλος Colruyt, η Decathlon, ο όμιλος LEGO, η L'Oréal και η Renewd είναι οι πρώτες πρωτοποριακές επιχειρήσεις που συμμετέχουν σε αυτό το πιλοτικό έργο. Η λειτουργία των δεσμεύσεων για την πράσινη κατανάλωση θα αξιολογηθεί σε ένα έτος από τώρα, πριν από τη λήψη των επόμενων μέτρων. 

Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, κ. Ντιντιέ Ρεντέρς, δήλωσε τα εξής: «Ενδυνάμωση των καταναλωτών ώστε να κάνουν πράσινες επιλογές —αυτός ήταν ο στόχος μας το περασμένο φθινόπωρο, όταν δημοσιεύσαμε το νέο θεματολόγιο για τους καταναλωτές. Οι καταναλωτές χρειάζονται μεγαλύτερη διαφάνεια όσον αφορά το αποτύπωμα άνθρακα και τη βιωσιμότητα των προϊόντων, προκειμένου να κάνουν συνειδητές επιλογές. Αυτό είναι το αντικείμενο της σημερινής [σ.σ. χθεσινής] πρωτοβουλίας. Ως εκ τούτου, καλωσορίζω θερμά τις πέντε εταιρείες που θα συμμετάσχουν στην πράσινη δέσμευση και επικροτώ τη δέσμευσή τους να υπερβούν το επίπεδο που απαιτείται από τις σχετικές διατάξεις. Προσβλέπω στη συνεργασία με πολύ περισσότερες εταιρείες, ώστε να μπορέσουμε να τονώσουμε περαιτέρω τη βιώσιμη κατανάλωση στην ΕΕ».

Η δέσμευση για την πράσινη κατανάλωση βασίζεται σε μια σειρά πέντε βασικών δεσμεύσεων. Προκειμένου να συμμετάσχουν σε αυτήν, οι εταιρείες δεσμεύονται σε φιλόδοξες δράσεις για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου τους. Δεσμεύονται επίσης ότι θα βοηθούν τους καταναλωτές να πραγματοποιούν πιο βιώσιμες αγορές. Πρέπει να λάβουν συγκεκριμένα μέτρα σε τουλάχιστον τρεις από τους πέντε τομείς δέσμευσης και πρέπει να αποδείξουν την πρόοδό τους όσον αφορά τα δεδομένα που δημοσιοποιούν στη συνέχεια. Κάθε εταιρεία που αναλαμβάνει δεσμεύσεις θα συνεργάζεται με την Επιτροπή με πλήρη διαφάνεια, ώστε να διασφαλίζεται ότι η πρόοδος είναι αξιόπιστη και επαληθεύσιμη. 

Οι πέντε βασικοί τομείς δέσμευσης είναι οι ακόλουθοι:

1. Υπολογισμός του αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της αλυσίδας εφοδιασμού της, με τη χρήση της μεθοδολογίας υπολογισμού ή του συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης που έχει αναπτύξει η Επιτροπή, και θέσπιση κατάλληλων διαδικασιών δέουσας επιμέλειας για την επίτευξη μειώσεων του αποτυπώματος σύμφωνα με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού. 

2. Υπολογισμός του αποτυπώματος άνθρακα επιλεγμένων εμβληματικών προϊόντων της εταιρείας, με τη χρήση της μεθοδολογίας που έχει αναπτύξει η Επιτροπή, καθώς και επίτευξη ορισμένων μειώσεων του αποτυπώματος για τα επιλεγμένα προϊόντα και γνωστοποίηση της προόδου στο ευρύ κοινό. 

3. Αύξηση της πώλησης βιώσιμων προϊόντων ή υπηρεσιών στο πλαίσιο των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας ή του επιλεγμένου επιχειρηματικού σκέλους της. 

4. Δέσμευση μέρους των δαπανών εταιρικών δημόσιων σχέσεων για την προώθηση βιώσιμων πρακτικών σύμφωνα με την εφαρμογή των πολιτικών και δράσεων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας από την Επιτροπή. 

5. Διασφάλιση ότι οι πληροφορίες που παρέχονται στους καταναλωτές σε σχέση με τα αποτυπώματα άνθρακα της εταιρείας και του προϊόντος είναι προσιτές, ακριβείς και σαφείς, και επικαιροποίηση των πληροφοριών αυτών έπειτα από τυχόν μειώσεις ή αυξήσεις των αποτυπωμάτων.

Η πρωτοβουλία δέσμευσης για την πράσινη κατανάλωση επικεντρώνεται σε μη εδώδιμα προϊόντα και συμπληρώνει τον κώδικα δεοντολογίας που εγκαινιάζεται αύριο, 26 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο της στρατηγικής «Από το αγρόκτημα στο πιάτο». Ο κώδικας δεοντολογίας θα φέρει σε επαφή τα ενδιαφερόμενα μέρη από το σύστημα τροφίμων, προκειμένου να αναλάβουν δεσμεύσεις για υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές και πρακτικές εμπορίας.

Επόμενα βήματα 

Οποιαδήποτε εταιρεία από τους μη εδώδιμους κλάδους, καθώς και εταιρείες του τομέα του λιανικού εμπορίου που πωλούν τρόφιμα και μη εδώδιμα προϊόντα που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην πράσινη δέσμευση, μπορούν να επικοινωνήσουν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πριν από το τέλος του Μαρτίου του 2021. 

Αυτή η αρχική πιλοτική φάση της δέσμευσης για την πράσινη κατανάλωση θα ολοκληρωθεί έως τον Ιανουάριο του 2022. Πριν να ληφθούν τα επόμενα μέτρα, θα διεξαχθεί αξιολόγηση της λειτουργίας της δέσμευσης σε διαβούλευση με τις συμμετέχουσες εταιρείες, τις σχετικές οργανώσεις καταναλωτών και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη.

Related

What's hot? 4522511893780292670

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ LAURENŢIU PLOSCEANU

ΑΡΘΡΟ LAURENŢIU PLOSCEANU
"Δεν υπάρχει κοινωνική διάσταση χωρίς ισχυρή οικονομική βάση"

FACEBOOK

TWITTER

item