Έλενα Κουντουρά : "Η Κομισιόν να απαντήσει για τις καθυστερήσεις ολοκλήρωσης του ETCS στην Ελλάδα"

Το ζήτημα της ορθής εφαρμογής της Οδηγίας 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων που ενσωματώθηκε και των αιτίων της καθυστέρησης ολοκλή...


Το ζήτημα της ορθής εφαρμογής της Οδηγίας 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων που ενσωματώθηκε και των αιτίων της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του ETCS έθεσε η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και της Left Έλενα Κουντουρά στην Επίτροπο για τις Μεταφορές κυρία Βαλεάν σε συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. 

Ειδικότερα, η ευρωβουλευτής αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες διατάξεις της εν λόγω Οδηγίας που ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο της Ελλάδας τον Οκτώβριο του 2019 από την κυβέρνηση της ΝΔ και που θα έπρεπε η ίδια η κυβέρνηση να έχει θέσει σε εφαρμογή και αφορούν την εφαρμογή των κοινών μεθόδων ασφαλείας, την επαρκή εσωτερική και εξωτερική οργανωτική ικανότητα της εθνικής εποπτικής αρχής όσον αφορά τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους, το επίπεδο κατάρτισης και των προσόντων του προσωπικού του διαχειριστή υποδομών που επιτελεί βασική εργασία ασφάλειας και την έλλειψη μόνιμου και αξιόπιστου φορέα διερεύνησης ατυχημάτων. 

Η κ. Κουντουρά υπογράμμισε επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια ενώ το σύστημα ETCS θα έπρεπε να είναι λειτουργικό από το 2020. Απευθυνόμενη στην Επίτροπο Βαλεάν ζήτησε να μάθει από τις επαφές της Κομισιόν με τις ελληνικές αρχές, γιατί δεν ολοκληρώθηκε το έργο τα τελευταία 4 χρόνια και παραμένει ακόμα και σήμερα ημιτελές και αν έχει εκφράσει την ανησυχία της στις ελληνικές αρχές για τις καθυστερήσεις και το έλλειμα ασφάλειας. 

Η Επίτροπος εξέφρασε τα ειλικρινή της συλλυπητήρια για την τραγωδία και δήλωσε ότι οι υπηρεσίες της Κομισιόν θα ελέγξουν την ορθή εφαρμογή της Οδηγίας στην Ελλάδα. 

Από την πλευρά της, η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ δήλωσε ότι είναι σημαντικό να απαντηθούν τα κρίσιμα αυτά ερωτήματα αυτά γιατί μόνο αντλώντας τα σωστά συμπεράσματα θα βελτιωθεί η ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη και θα αποφευχθούν μελλοντικά δυστυχήματα και τραγικές απώλειες ζωής.

Ακολουθεί η παρέμβαση Κουντουρά προς την Επίτροπο Βαλεάν:

"Θα μου επιτρέψετε να επικεντρωθώ στη σημερινή μας συζήτηση στο θέμα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων καθώς χάθηκαν άδικα 57 ανθρώπινες ζωές, στην πλειοψηφία τους νέοι στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη στις 27 Φεβρουαρίου.

Συγκεκριμένα, η Οδηγία 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο της Ελλάδας τον Οκτώβριο του 2019. Η Οδηγία αυτή όπως γνωρίζετε, προβλέπει μια σειρά από μέτρα τα οποία έχουν ως στόχο της πρόληψη ατυχημάτων και την ανεξάρτητη διερεύνησή των αιτιών τους. 

Τα τελευταία χρόνια εκφράστηκαν έντονες ανησυχίες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα τόσο από τους εργαζόμενους όσο και από πολιτικά κόμματα στην ελληνική βουλή αλλά και από έγκριτους εμπειρογνώμονες όπως ο πρώην Πρόεδρος της Επιτροπής ETCS που παραιτήθηκε με μία επιστολή κόλαφο λίγους μήνες πριν το δυστύχημα. 
 
Προκύπτουν λοιπόν ορισμένα σημαντικά ερωτήματα τα οποία πρέπει να απαντηθούν με ειλικρίνεια για να αποφευχθούν δυστυχήματα στο μέλλον. 

Θα ήθελα λοιπόν να σας ρωτήσω αν αξιολογήσατε την ορθή εφαρμογή της Οδηγίας 2016/798 που ενσωματώθηκε το 2019 και συγκεκριμένα: 

Εφαρμόζονταν σωστά οι κοινές μέθοδοι ασφαλείας οι οποίες θα είχαν συμβάλει καθοριστικά στην ανάδειξη και αντιμετώπιση κενών ασφαλείας και τελικά στην αποφυγή ατυχημάτων; 

Διέθετε η εθνική εποπτική αρχή την απαιτούμενη εσωτερική και εξωτερική οργανωτική ικανότητα όσον αφορά τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους προς εκπλήρωση των καθηκόντων της; 

Είστε ικανοποιημένη με το επίπεδο της κατάρτισης και των προσόντων του προσωπικού του διαχειριστή υποδομών που επιτελεί βασική εργασία ασφάλειας όπως οι σταθμάρχες; Χρειάζονται ίσως νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες εκπαίδευσης για περισσότερες κατηγορίες προσωπικού και όχι μόνο για τους μηχανοδηγούς για τους οποίους θα φέρετε νέα νομοθετική πρόταση; 

Και τέλος, πως διασφαλίζεται η ορθή εφαρμογή της οδηγίας ελλείψει μόνιμου και αξιόπιστου φορέα διερεύνησης ατυχημάτων;

Κυρία Επίτροπε, 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια. Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να είναι λειτουργικό το 2020 ωστόσο, από το 2019 και μετά έχουν ζητηθεί αλλεπάλληλες αναβολές από τις ελληνικές αρχές τις οποίες η Κομισιόν έχει εγκρίνει. Θα ήθελα λοιπόν να σας ρωτήσω από τις επαφές σας με τις ελληνικές αρχές, γιατί δεν ολοκληρώθηκε το έργο τα τελευταία 4 χρόνια και παραμένει ακόμα και σήμερα ημιτελές; Εσείς εκφράσατε την ανησυχία σας στις ελληνικές αρχές για τις καθυστερήσεις και το έλλειμα ασφάλειας; 

Είναι σημαντικό κυρία Επίτροπε να απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά γιατί μόνο αντλώντας τα σωστά συμπεράσματα θα βελτιωθεί η ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη που είναι και η στρατηγική επιλογή της Κομισιόν και η δική μας για την πράσινη μετάβαση. 

Ευχαριστώ."

To βίντεο της παρέμβασης της κ. Κουντουρά

Related

What's hot? 2351302848673203685

Δημοσίευση σχολίου

Έχετε άποψη; Μοιραστείτε τη μαζί μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.

emo-but-icon

Recent Posts Widget

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN

ΑΡΘΡΟ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ HERBERT DORFMANN
"Ο πρωτογενής τομέας είναι η λύση, όχι το πρόβλημα"

FACEBOOK

TWITTER

item